ח"כ משה גפני
ח"כ משה גפניצילום: פלאש 90

חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) התייחס הערב (חמישי) לתוצאות הבחירות ולמשא ומתן הקואליציוני עם הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו.

בנוגע לירידה במנדטים של מפלגתו, שישה לעומת שבעה בכנסת היוצאת אמר גפני כי "זו לא אכזבה גדולה, מכיוון שעלינו במספר הקולות בכל היישובים בארץ. אחוז ההצבעה הגבוה שהיה בעיקרו במגזר הערבי, ואין לי תלונות על כך, גרם למציאות הזאת".

גפני התייחס לדיווחים לפיהם הוא צפוי לשמש כיושב ראש ועדת הכספים בכנסת וחברו לסיעה יעקב ליצמן יהיה סגן שר הבריאות. "הנושאים האידאולוגיים, הערכיים, והצורה של איך תראה המדינה בקדנציה שאנחנו שותפים בקואליציה, יהיו לפני שאנחנו מדברים על התפקידים", אמר גפני וציין כי בעבר הוא וליצמן מילאו בהצלחה את התפקידים שהוטלו עליהם.

לטענת גפני, מינויו ליו"ר ועדת הכספים ומינוי ליצמן לסגן שר הבריאות לא צפויים לקבל ביקורת מצד חלקים בציבור. "ניסינו לשרת את עם ישראל כולו, אני חושב שהייתה לנו גם הצלחה", הוסיף גפני, "אני רוצה להיות יושב ראש ועדת הכספים. אני הצלחתי בתפקיד הזה, אני רוצה לשרת את עם ישראל".

הוא ברך על מינויו הצפוי של משה כחלון לתפקיד שר האוצר. "מאוד אהבתי את מה שהוא עשה במשרד התקשורת, אני חושב שדיברתי כל הזמן על הרפורמות שעליהם הוא מדבר. אין ויכוח אידאולוגי-כלכלי או חברתי ביני לבין משה כחלון. אם הוא יהיה שר האוצר - אני חושב שזאת תהיה ברכה".

"לפיד עשה נזק גדול למדינה", תקף ח''כ גפני. ''הוא רצה להעביר את מע"מ אפס - 21 מיליארד שקלים לזרוק סתם, ואנחנו נבקש שזה יהיה לצרכים החברתיים האמיתיים".

באשר לחוק הגיוס אמר גפני כי "אנחנו נצטרך לבדוק את חוק הגיוס ולשנות אותו. נצטרך לעשות את זה באופן מסודר ונורמלי", ציין.

"עלינו במספר הקולות", הוסיף גפני על תוצאות הבחירות, "אנשים משבחים את העבודה שלנו. אפשר לראות את מפעל פרי הגליל, למשל, שאני מנעתי את סגירתו: אנשים בדואים שעובדים במפעל הצביעו עבורי". לדבריו מפלגת יהדות התורה מעורה בחברה הישראלית - ''גם יהודים וגם ערבים, ובוודאי גם חרדים וגם חילונים".