הרב שלום כהן במטוס לפריז
הרב שלום כהן במטוס לפריזצילום: שלומי כהן

אלפי יהודים צפויים להשתתף בסיום המחזור הראשון ללימוד הדף היומי בהלכה שייערך ביום ראשון הקרוב במדינה.

ראש ישיבת פורת יוסף, הרב שלום כהן, המריא היום (חמישי) לפריז כדי להשתתף באירוע, לקראתו אמר כי "לימוד ההלכה הוא הדרך להגן על יהדות צרפת ולשמור על יהודי המדינה מכל פגע".

המחזור הראשון של הדף היומי בהלכה יצא לדרך לפני שבע שנים, עם אלפי לומדים שהלכו והתרבו בקצב מבורך. כיום מונה מעגל לומדי הדף ביומי בהלכה למעלה מ-20 אלף לומדים בכל רחבי העולם. עם פתיחת המחזור השני של הדף היומי בהלכה, הצפי הוא לכ-40 אלף לומדים בחודשי הלימוד הראשונים.

לקראת פתיחת המחזור השני יצא הארגון העולמי 'דרשו' במבצע חסר תקדים לגיוס של 50 מגידי שיעורים בכל רחבי צרפת, ''מתוך מטרה להאיר את צרפת כולה באור ההלכה, ולהקים שיעורי תורה בכל נקודה בה קיימת קהילה יהודית קטנה או גדולה'', מסבירים ב'דרשו'.

הרב שלום כהן החליט לקחת חלק במעמד הסיום בצרפת על רקע פיגועי הטרור שפקדו את צרפת בחודשים האחרונים והאנטישמיות הגוברת במדינה.

צילום: שלומי כהן

אירועי הסיום של 'דרשו' החלו בסוף השבוע האחרון בכינוס של מאות רבנים בניו ג'רזי שבארה"ב. במוצאי שבת התקיים מעמד הסיום הגדול בהשתתפות אלפי יהודים מניו יורק, מקונטיקט ומיתר המדינות השוכנות לאורכו של החוף המזרחי.

בהמשך נערך מעמד סיום המחזור הראשון של הדף היומי בהלכה גם ביוהנסבורג שבדרום אפריקה, כשמשלחת של רבנים מארה"ב הגיעה למעמד, לשמוח יחד עם יהודי דרום אפריקה בשמחתה של תורה, ולייסד שיעורים נוספים ללימוד הדף היומי.

בשבת הקרובה, פרשת ויקרא, יתכנסו מאות מרבני אירופה סמוך ללונדון בירת אנגליה. מעמד הסיום ייערך במוצאי שבת, שעות לפני האירוע ההמוני שיתקיים בפריז.