כבר אי אפשר להיות עצוב? טיבי
כבר אי אפשר להיות עצוב? טיביפלאש 90

חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו להתנצל על דבריו ביום הבחירות לכנסת, כש"הזהיר" מכך שהציבור הערבי יוצא בהמוניו לקלפיות.

"לראשונה ראש ממשלה בישראל אומר כזה דבר על הליך בחירות, דבר שהוא זכות יסוד של משטר המכנה עצמו דמוקרטי. ראש הממשלה קרא לאזרחים היהודים לצאת ולהצביע, כי 'האזרחים הערבים משתלטים על המדינה וממלאים את הקלפיות'. זה דבר חמור".

בראיון לערוץ 2 הסביר טיבי מדוע מדובר באמירה חמורה במיוחד כאשר היא יוצאת מפיו של ראש הממשלה. "אני מדבר בשם כל אזרח ערבי- זה לא אביגדור ליברמן שאמר את זה, אלא ראש ממשלה ישראלי, שאומר מצד אחד שאנחנו מדינה דמוקרטית, אך גם חובט בזכות היסוד עליה מושתתת הדמוקרטיה".

ח''כ טיבי קרא לנתניהו להתנצל בפני המגזר הערבי, ''פגעת לא רק באזרחים הערבים".

בנוגע לתוצאות הבחירות אמר טיבי כי העריך שהרשימה המשותפת תזכה לבין 12 ל-14 מנדטים. "אין ספק שאם היינו עם תשעה מנדטים בממשלת מכרז-שמאל הייתה לנו יותר השפעה מ-16 מנדטים בממשלת ימין, אך יש כאן אמירה של אחדות של מפלגה.

''באופוזיציה נהיה עם יש עתיד, עם מרצ והמחנה הציוני, אך נהיה מפלגה מאוחדת שנאבקת גם נגד גזענות. אנחנו מוכנים לשתף פעולה בנושאים כלכליים וחברתיים ובשיפור המצב של האזרח", הוסיף ח''כ אחמד טיבי.

נתניהו בראיון לערוץ 7