משה זר
משה זרצילום: פלאש 90

איש ההתיישבות משה זר התייחס בשיחה עם ערוץ 7 לתוצאות הבחירות ולכשלון מפלגת ''יחד'' שלא עברה את אחוז החסימה.

"כואב לי, אי אפשר לקבל את מה שהם עשו, זה בלתי נסבל", אומר זר. ''מפלגה זה לא סידור עבודה בכנסת, מפלגת ימין זו השקפת עולם, זה לא עניין אישי''.

הוא מספר על ניסיונותיו למנוע הקמת מפלגת ימין שלישית. ''הסברתי להם שיש להם השקפת עולם מצוינת ושהם הולכים למחוק את החיוך של חנין זועבי, והכל טוב ויפה, אבל שיתאחדו עם 'הבית היהודי' כדי שהם יהיו כוח גדול ורציני".

לדבריו לכל אורך הדרך הוא קיבל תשובות משפילות, "'הבית היהודי' היה יכול להגיע יחד איתם לפחות ל-12 מנדטים, הם הלכו וגזרו עוד הפעם את היהדות הדתית, היום אנחנו שוב לא עם הכוח האמיתי שלנו.

"היינו יכולים להיות המפלגה השנייה בגודלה בכנסת. ביקשתי, התחננתי שלא יעשו את זה, נתנו לי תשובות משפילות ולא רצו לשמוע בקולי. שמעתי את ברוך מרזל, באמת איש צדיק, אומר לי שהם ירוצו גם בפעם הבאה, למה? תגיד לי, איפה עם ישראל? איפה טובת ארץ ישראל ותורת ישראל? מה קרה לכם?", כך זר.

אלי ישי: צריך לדעת להפסיד בכבוד

אתמול כינס יו"ר מפלגת יחד, ח"כ אלי ישי, מסיבת עיתונאים, בה הבהיר כי ''תנועת הבשורה של יחד שבטי ישראל ממשיכה ותמשיך לעבוד".

"למעלה מ-30 שנה אני משרת את הציבור ואמשיך לסייע לציבור", הוסיף ישי, "אני לא מסוג הפוליטיקאים שאומרים עכשיו אני הולך לביתי. לא, אמשיך להיות איש ציבור ואמשיך בכל הכוח גם אם זה לא בכנסת - 'יחד' תמשיך ללוות מבחוץ את הציבור. בכל מערכת פוליטית יש נצחונות ויש הפסדים וצריך לדעת להפסיד בכבוד".

ישי סיפר על זיופים רבים בקלפיות. "הייתה רמת זיופים גבוהה מאוד. הנושא יבדק ונעמוד על האמת. אנו חשים פה כולנו שהייתה פגיעה קשה בדמוקרטיה ואני מקווה שרשויות החוק יפעלו בהתאם".

לדבריו, "אני איש מאמין ואני מודה על כל מה שקורה. עם הטוב הזה נמשיך. אני חזק ואמשיך לחזק את עם ישראל. דיברתי עם ראש הממשלה נתניהו ואיחלתי לו הצלחה". הוא הדגיש: "אין לי חרטה ואני שמח על המהלך. בש"ס היה לי פלסטר בפה וידיים כבולות, ולא יכולתי לעבוד שם".

בהמשך התייחס ישי למתקפות עליו ועל המפלגה במהלך מערכת הבחירות. "אני שמח שגוש הימין לא נפגע. הימין איבד קולות בגלל טעויות - גם של מפלגות הימין. הייתה התנהלות מזוהמת ומלוכלכת נגדנו. נבדוק את כל הטעויות, אולי זה שלא הגבתי נגד הלכלוך זאת הייתה הטעות".