מטה הבית היהודי בליל הבחירות
מטה הבית היהודי בליל הבחירותצילום: תומר נויברג, פלאש 90

חבר הכנסת המיועד בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) דוחה את הדיווח אמש (חמישי) בחדשות 2 ולפיו אנשי ''תקומה'' מתכננים מרד על מנת לחייב את יו"ר המפלגה השר נפתלי בנט למנות את אורי אריאל לשר בכיר בממשלה החדשה.

לדברי סמוטריץ', ''אותה תקשורת שהמציאה שבוז'י מנצח בהפרש ענק, וככה פגעה בבית היהודי, מנסה עכשיו להמציא שבבית היהודי יש מרד וחתרנות והתארגנויות - שוב כדי לפגוע בבית היהודי.

סמוטריץ' הדגיש כי הוא מגבה את יו''ר המפלגה בנט ''במשא ומתן הקואליציוני הקשה שהוא יעבור בוודאי בשבועות הקרובים'', ופנה לציבור - ''מה שאתם לא שומעים ממני אלא עלי, הוא כנראה פנטזיה של התקשורת. הם לא לומדים''.

בשבוע הבא צפוי להיפתח באופן רשמי המשא ומתן הקואליציוני. ראש הממשלה בנימין נתניהו מקווה לבסס את ממשלתו הרביעית על ה"שותפות הטבעיות", הבית היהודי והחרדים. נתניהו מעוניין במו"מ קצר ככל הניתן אך רשימת הדרישות של המפלגות כבר מעוררת כמה קשיים.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן דורש את תיק הביטחון למרות שמפלגתו קיבלה 6 מנדטים בלבד. אם נתניהו ייעתר לדרישת ליברמן, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, עם 8 מנדטים מאחוריו, ידרוש את תיק החוץ. יו"ר מפלגת כולנו משה כחלון ימונה לשר האוצר.

ראשות ועדת הכספים תינתן ככל הנראה לח"כ משה גפני מ''יהדות התורה'', לצד תפקיד סגן שר הבריאות עבור ח"כ יעקב ליצמן.

ש"ס תדרוש את תיק הפנים עבור אריה דרעי. בנוגע לתיק הדתות צפוי קרב בין ש"ס לבית היהודי שיבקשו להמשיך ברפורמות שיזם סגן השר הנוכחי הרב אלי בן דהן.