ח"כ משה גפני
ח"כ משה גפניצילום: פלאש 90

בתגובה לדרישת אנשיו של משה כחלון לקבל את ראשות ועדת הכספים אמר ח"כ משה גפני בראיון לגל"צ כי הוא מוכן לקדם את האינטרסים של כחלון בוועדה אך אם לא יקבל את התפקיד – ''יהדות התורה'' תלך לאופוזיציה.

"אנחנו לא הולכים לוותר על ועדת הכספים. לא מבין את כחלון, אני אקדם את האינטרסים שלו. אין לו ברשימה מישהו שיש לו ניסיון לנהל ועדה. אני לא נבהל ללכת לאופוזיציה", אמר גפני.

גפני התייחס גם לדרישת לפיד לפיה נתניהו יימנע מלמנות את דרעי לתפקיד בממשלה בשל הרשעתו בעבר. "החוק מאפשר לדרעי להתמודד ולהיות שר, הוא קיבל שבעה מנדטים. שיאיר לפיד לא יצטדק, הוא לא שינה את החוק כשהיה שר אוצר וההשפעה שלו הייתה עצומה, כך שעדיף שיישב בשקט כעת".

גפני אף מתכוון לפעול להגדלת קצבאות הילדים. "לא מדובר עבור החרדים, אלא עבור כל המשפחות החלשות בישראל שפגעו בהם בשנתיים האחרונות".

בנוגע למתיחות בין נתניהו לאובמה אמר ח"כ גפני כי צריך לדעת גם להתכופף בפני ארצות הברית. "לישראל אין הפריבלגיה לריב עם ארצות הברית - לראש ממשלה בישראל אין פריבילגיה לריב עם נשיא ארצות הברית".

"אני חושב שצריך לשקם את היחסים. בכל אופן ארצות הברית היא הידידה הגדולה שלנו, מדינה שאנחנו חייבים איתה מערכת יחסים תקינה וטובה", הוסיף גפני.