כביש החוף. נתיב שלישי
כביש החוף. נתיב שלישיצילום: נתיבי ישראל

הקלה משמעותית לנהגים בכביש החוף. מחר בבוקר (שני) יפתח לתנועה נתיב נסיעה שלישי, בכביש 2, בקטע שבין מחלף נתניה ומחלף חבצלת, בשני הכיוונים. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ.

מדובר באחד מכבישי האורך העמוסים ביותר בישראל. בקטע הכביש ששודרג לשלושה נתיבים נוסעים מידי יום כ- 100 אלף כלי רכב בממוצע.

לדברי השר כץ פתיחת הכביש המחודש צפויה להקל באופן משמעותי על עומסי התנועה ולהגביר את רמת הבטיחות בכביש. שר התחבורה ציין כי במסגרת הפרויקט שבוצע על ידי חברת נתיבי ישראל הושקעו כ- 160 מיליון שקלים. העבודות כללו שיפורים במחלף חבצלת, הקמת קירות אקוסטיים, בחלקים שונים של הכביש, הצבת מעקות בטיחות כפולים וסלילת שוליים רחבים ובטיחותיים.

המנכ"ל בפועל של חברת נתיבי ישראל, מיכה קופילובסקי ציין כי קטע הכביש ששודרג בין נתניה לחבצלת הוא חלק מתכנית כוללת של משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל להרחיב את כביש החוף לכל אורכו בשנים הקרובות.

במהלך הלילות שבין יום ראשון (22 למרץ)  ועד יום רביעי (25 למרץ) יפתחו בהדרגה לתנועה המסלולים החדשים, לכיוון דרום ולכיוון צפון, במתכונת הסופית של שלושה נתיבים. לתשומת לב הנהגים: עם פתיחת הכביש צפויות עבודות לילה שבמהלכן יצומצמו לסירוגין נתיבי הנסיעה, בקטע שבין מחלף נתניה למחלף חבצלת, בשני כיוונים.