אלחנן גרונר
אלחנן גרונרצילום עצמי

דובר חוננו, אלחנן גרונר, הוזמן ביום חמישי האחרון לחקירת משטרה בגין תקיפת פלסטיני.

גרונר, שלא הבין במה מדובר, מעבר לכותרת שניתנה לו בשיחת הטלפון, הגיע היום (ראשון) לתחנת המשטרה באריאל ונכנס לחדר החקירות.

במהלך החקירה הסבירו לו השוטרים כי ערבי התלונן שיהודים היכו אותו סמוך לישוב בת עין שבגוש עציון ובמהלך מסדר זיהוי שעשו השוטרים לערבי, הצביע הערבי על תמונתו של גרונר, אלא שמדובר בתמונה שצולמה לפני כעשור.

"תגידו שלגיטימי, מתלונן ערבי הצביע על חשוד אז בהחלט יש לזמנו לחקירה. אלא שמתברר שמעבר לכך שבאותו יום הייתי במשרדי ביצהר שבשומרון (מרחק רב מאוד מבת עין שבגוש עציון), התמונה עליה הצביע הערבי היא אכן תמונתי, רק פרט שולי. בתמונה שצולמה לפני כעשר שנים אני בן 16 וללא זקן...", כתב גרונר בתגובה לחקירתו.

תמונתו של גרונר עליה הצביע הערבי
תמונתו של גרונר עליה הצביע הערבי

גרונר הוסיף, "אני רוצה לדון לכף זכות את חוקרי ימר ש"י המלומדים והנחושים על כך שהם הזמינו אותי לחקירה רק מתוך איוולת רגילה שבהחלט אופיינית להם, ולא מתוך נסיון לנצל הזדמנות להציק לי בשל עבודתי כדובר ארגון חוננו - אותו היחידה לפשיעה לאומנית לא מחבבת כלל ועיקר (אנחנו מביכים אותם פעם אחר פעם וחושפים את קלונם ברבים), אך התדהמה שאחזה בחוקר שחקר אותי (בחור חביב ממשטרת אריאל) כאשר הבין מדוע הוזמנתי לחקירה, מעוררת חשש כבד שמדובר בהתנכלות גרידא של חוקרי ימ"ר ש"י".

"אולי תגידו שמדובר בנוהל קבוע של הזמנת כל אדם שמתלונן מצביע על תמונתו? אז זהו שלא. בכל יום נכשלים עשרות ואף מאות מתלוננים במסדרי זיהוי ומצביעים על תמונות של אנשים שאינם קשורים לאירוע. האם מזמינים אותם לחקירה? במידה ואין איזו ראיה נוספת הקושרת אותם לאירוע אז התשובה היא לא. במסגרת עבודתי בחוננו נתקלתי בעשרות מקרים כאלו. בקיצור עוד פעולה דורסנית מבית היוצר של ימ"ר ש"י. אבל האמת על מה יש לי להתבכיין כשהתרגלנו שאותם חוקרים עוצרים על בסיס יומיומי ילדים ונשים ומתעמרים בהם רק בשל היותם אוהבי הארץ, התורה והעם", סיים גרונר.

ממשטרת ש"י נמסר, "מבלי להתייחס לתוכן הפנייה, משטרת ישראל לא מתייחסת לחקירות חשודים בתקשורת".