אוהדי מכבי. אליפות שלישית מתקרבת
אוהדי מכבי. אליפות שלישית מתקרבתצילום: פלאש 90

כמה טוב שחזרת. הכדורגל הישראלי היה חייב את בית"ר ירושלים בפלייאוף העליון, והערב (ראשון) ראינו עד כמה. 

גם במשחק חוץ מול השלישית בטבלה עירוני קריית שמונה, הקהל הירושלמי של הצהובים שחורים הגיעו בהמוניהם וגברו על אלה הבייתים בכמות ובאיכות.

גם השחקנים של המועדון הירושלמי היו ברמה אחת מעל המקומיים מהצפון והראו כי לא חולשת הליגה היא הסיבה שהגיעו לאחר חמש שנות בצורת למעמד הפלייאוף העליון. לא בחסד כי אם בזכות גמורה.

אפשר לחלוק ואפשר לתהות על הבעלות המעורבת מאוד של הבעלים אלי טביב במועדון הירושלמי, שורה סופית - טביב בנה בקיץ קבוצה שרבים מאוהדי בית"ר יכולים להזדהות איתה, גם אם היא כמעט ללא אף שחקן בית. לטביב ישנו דימוי של בעלים שאינו נוטה לפזר כספים רבים, בלשון המעטה, אך כולם יכולים לאכול את הכובע כשהוא מראה כי ההצלחה שלו עם המועדון האדום של תל אביב אינה היייתה אירוע חד פעמי ומקרי, כי אם שיטה של ממש.

טביב הוא גם הסקאוט בקבוצה הירושלמית. את לידור כהן הביא במחיר מציאה, איציק כהן גם כן, שלומי אזולאי הגיע אלמוני ונהפך לסמל ואת סזאר ארסו הנחית משום מקום. השם החם הבא שטביב איתר והנחית הוא ליביו אנטאל הרומני.

כבר מההתחלה אפשר היה להתרשם מאנטאל, חלוץ-קשר, אך מלבד שער בבעיטת עונשין וכמה מהלכים יפים לא פרע עדיין את השטרות. הערב, כשעלתה בית"ר ללא אף חלוץ טבעי, קודם אנטאל לעמדת החלוץ ועשה את העבודה עבור הירושלמים. 

אנטאל כבש צמד בדקות ה-17 ו-28 והראה המון ניצוצות. עוד עסקה מצויינת של טביב.

ואם מדברים על טביב ועל אופי עבודתו, אזי שחייבים להזכיר את הפרידה התמוהה ממנחם קורצקי המאמן, ובמקומו הביא את גיא לוי. לוי התקשה בתחילה להיכנס אל התפקיד, אך לאחר מספר מחזורים אין ספק שלוי מצליח לנווט את הספינה הירושלמית היטב, הרבה הודות לסגל שהשאיר לו קורצקי.

הערב לוי עשה צעד גדול בכדי להבטיח לעצמו עוד עונה בבירה, כשסחף את קבוצתו לניצחון חוץ חשוב ויוקרתי מאוד על עירוני קריית שמונה, ניצחון שמקרב את הירושלמים מרחק 4 נקודות מהמקום השלישי. בקצב הזה - הכל אפשרי.

בית"ר ניצחה את קריית שמונה בתוצאה 2:1, תוצאה שעזרה רבות לצהובים מתל אביב שכנראה יזכו באליפות השלישית ברציפות בעוד שישה מחזורים, אחרי שניצחו גם הם הערב בתוצאה 1:2 את מכבי חיפה.

בשנים עברו, משחק בין מכבי חיפה למכבי ת"א היה הסופר קלאסיקו של הכדורגל הישראלי, המשחק המדובר ביותר. אך לאחר שנים של דריכה במקום ואפילו חשש ירידה במהלך העונה הנוכחית, אף אחד כבר לא ציפה לבשורה גדולה מהמשחק ביניהן הערב.

אך חיפה המחוזקת עשתה חיים קשים לצהובים, ולמרות שער מוקדם שספגה הצליחה להשוות מרגליו של אלירן עטר, אקס הצהובים שחזר מצרפת אל הירוקים מהכרמל. ואז הגיעה הדקה ה-89, ואיתה הגיע ערן זהבי ששוב הציל את הצהובים מפספוס הזדמנות להגדיל את הפער בפסגה ל-5 נקודות. וזהבי כמו זהבי לא יודע להבקיע שערים קלים, בעיטה מהאוויר הוציאה את האוויר של החיפאים שכמעט והצליחו לגנוב נקודה.

בסיומו של ערב הפלייאוף העליון בכדורגל הישראלי, נראה שצלחת האליפות תישאר עונה שלישית ברציפות בארון של מכבי ת"א.