גוטמן. שיקולים מקצועיים?
גוטמן. שיקולים מקצועיים?צילום: פלאש 90

החלטה מקצועית או שמא שיקולים אחרים? זו השאלה שעולה מפירסום סגל השחקנים לצמד המשחקים הקריטיים של נבחרת הכדורגל הישראלית שפורסמו אמש.

שישה ימים בלבד לפני המשחק החשוב מול נבחרת ווילס שיתקיים במוצאי שבת הקרובה באצטדיון סמי עופר שבחיפה, פירסם מאמן נבחרת ישראל שבכדורגל, אלי גוטמן את סגל השחקנים שייצגו את המדינה כולה במוצאי שבת וביום שלישי שלאחריו במשחק מול בלגיה החזקה באצטדיון טדי שבבירה.

אמנם רק שלושה משחקים עברו, אך בהתחשב בנסיבות העבר, ביריבות שנחלשו במעט ובעיקר בתצוגות הכדורגל שראינו מהם עד כה בקמפיין המוקדמות, נראה שהנבחרת הישראלית עומדת כפסע מלעשות היסטוריה ולהעפיל לאחר יותר מ-40 שנה אל טורניר חשוב ויוקרתי, אל יורו 2016 שיתקיים בצרפת.

כאמור, אמש (ראשון בערב) פירסם מאמן הנבחרת הישראלית את סגל השחקנים שינסו לעשות היסטוריה, ושאלה אחת עולה מעל כולן: האם אלי גוטמן אכן זימן את השחקנים הטובים ביותר במועד הנוכחי, או שמא שיקולים שאינם מקצועיים הם שמניעים את מאמן הנבחרת. מה שבטוח, ניצחון מול שתי היריבות הקרובות יגרום להרבה שקט בגזרתו של המאמן, שני הפסדים והוא ייכנס לסחרור מסוכן עבורו ועבור הנבחרת הלאומית.

סגל השחקנים שזומנו:

שוערים: אופיר מרציאנו (מ.ס אשדוד), גיא חיימוב (עירוני קריית שמונה), אריאל הרוש (מכבי נתניה).

הגנה: טל בן חיים (צ'רלטון), רמי גרשון (גנט), איתן טיבי (מכבי תל אביב), עומרי בן הרוש (מכבי תל אביב), טאלב טואטחה (מכבי חיפה), אלי דסה (בית"ר ירושלים), אוראל דגני (מכבי חיפה).

קישור: ביברס נאתכו (צסק"א מוסקבה), ליאור רפאלוב (קלאב ברוז'), ערן זהבי (מכבי תל אביב), מאור בוזגלו (הפועל באר שבע), שרן ייני (מכבי תל אביב), ניר ביטון (סלטיק), רועי קהת (עירוני קריית שמונה), בירם כיאל (ברייטון).

התקפה: אליניב ברדה (הפועל באר שבע), בן שהר (וילם II), איתי שכטר (מכבי חיפה), עומר דמארי (רד בול לייפציג), תומר חמד (אלמריה), מונס דאבור (גראסהופרס).          

הבה נבחן את העמדות ואת השחקנים שזומנו ואלה שלא.

בעמדת השוער מעניין מי יהיה זה שיפתח. לאחר שבשלוש המשחקים בקמפיין פתח בשער הנבחרת אופיר מרציאנו האלמוני ועמד בכבוד ובהצלחה יתירה, יהיה זה מפתיע מאוד שיפתח גם בצמד המשחקים הקריטיים שכן תקופה רעה עוברת על השוער האשדודי כולל תבוסות ענק "בעזרתו" האדיבה של מרציאנו עצמו. 

מי יפתח במקומו? אריאל הרוש עושה רושם חוזר לעצמו במעט, גם חיימוב לא בכושר שיא.

בהגנה נראה שגוטמן אכן זימן את השחקנים הטובים ביותר, כשהודות לפציעתו של אייל משומר, סוף כל סוף אוהדי הנבחרת יוכלו ליהנות מכישרונות הנבחרת הצעירה של ישראל בדמות עומרי בן הרוש ואלי דסה המבטיחים. גם טוואטחה ודגני יכולים להוות אופציה לא רעה לגוטמן. טיבי, גרשון וטל בן חיים הקפטן יפתחו בוודאות במרכז ההגנה.

נראה שהעמדה העמוסת כישרונות בנבחרת הישראלית היא עמדת הקישור. ערן זהבי הווינר הגדול חייב לפתוח בהרכב, לצידו יפתח בוודאות גם השחקן הישראלי הטוב באירופה ביבראס נאתכו וליאור רפאלוב חייב לקבל גם כן את חולצת ההרכב. מי יפתח לצידו של נאתכו במרכז הקישור? ניר ביטון הצעיר הוא אופציה לא רעה בכלל.

ללא ספק, הזימונים המפתיעים ביותר של גוטמן מגיעים מעמדת החלוץ. או יותר נכון, אי הזימונים. אלירן עטר, הסקורר הגדול של מכבי חיפה בחוץ, איתי שכטר שמשחק גם הוא במכבי חיפה בפנים על אף הכושר הרע שלו ואי כיבוש השערים.

כשהחלוץ הבכיר עומר דמארי לא כובש בקבוצתו האוסטרית, גוטמן היה חייב לזמן חלוץ שנמצא בכושר הבקעה. תומר חמד הוא מצויין, אך לבד יתקשה להגיע למצבי הבקעה.

בכיר בנבחרת הישראלית הסביר את העדפת שכטר על פני עטר בשל אופיו של האחרון שבעבר נחשב לבעייתי בחדר ההלבשה של קבוצותיו. אז גוטמן ייצא גאון או שיהיה זה אסון? במוצאי שבת הקרובה וביום שלישי שאחריו נדע הרבה יותר.

בכל מקרה, המטרה ברורה: בכדי להשאיר סיכוי גבוה להעפיל אל יורו 2016, חייבים השחקנים בכחול לבן להשיג מצמד המשחקים הקריטיים הקרובים לכל הפחות ארבע נקודות.