יריד וינטאג' בגני טל
יריד וינטאג' בגני טלצילום: דב מרמלשטיין

במושב גני טל שבמועצה אזורית נחל שורק עורכים השבוע יריד יד שניה שהכנסותיו קודש להקמת ספריה חקלאית במקום. הספריה תקרא על שמו של סגן הדר גולדין הי"ד, ארוסה של בת המושב, עדנה סרוסי.

תושבי גני טל  ביקשו להקים ספריה חקלאית לזכר החקלאות העניפה שהיתה בגוש קטיף ממנו נעקרו, בהיעדר תקציב החליטו לערוך יריד יד שניה. במושב נערך מדי שנה יריד 'קח ותן' אך השנה החליטו ללכת בגדול ולהקים יריד ענק, "ועדת חינוך העלתה רעיון שהספריה תיקרא ע"ש הדר גולדין הי"ד. במהלך צוק איתן האירוע הזה עבר גם על המושב מאחר שארוסתו מתגוררת כאן אך לא נתנו לזה ביטוי", אמרו מארגני היריד.

לדבריהם, "ארוסתו סיפרה כי הדר אהב ספרים והיה מאוד מחובר ל'ילדיות' שבו, היה תמיד מלא שמחת חיים ושובבות".

לטובת היריד נאספו בגדים, נעליים, ומוצרים לבית מכל רחבי הארץ. תושבי גני טל נרתמו למען הפרויקט, "אספנו חבילות ממקומות רבים בארץ, בצפון ובדרום, הגיעו בגדי מעצבים, כלים חדשים והמון דברים יפים ומיוחדים", סיפרו המארגנים, "מיכל נגר האחראית על היריד הפעילה את התשבים בהקמתו, אמהות וילדים ארגנו ותמחרו את הפריטים". ביריד יוקמו גם דוכני מזון ודוכנים של אומנים מרחבי הארץ.

"כרגע יש לנו מבנה עבור הספריה וספרים שתרמו לנו, בכסף שנאסוף ביריד אנו רוצים לעצב את המקום ולקנות ספרים חדשים", אמרו המארגנים. מתנ"ס נחל שורק נתן את החסות ליריד והעניק לתושבים הצגה ממנו יוכלו ליהנות ילדי המושב.

היריד יתקיים מחר, יום שלישי, ד' ניסן התשע"ה (24/03), החל מהשעה 10:00-21:00.