פרופ' אמיר חצרוני
פרופ' אמיר חצרוניעצמי

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו אמר הבוקר, כי חוקרי המשטרה אספו בחודשים האחרונים ראיות מוצקות נגד החשודים המרכזיים בפרשת השחיתות שמעורבים בה בין השאר אישים ממפלגת ישראל ביתנו.

בריאיון ב לרשת ב' הוסיף דנינו, כי בימים האחרונים הייתה עוד התקדמות באיסוף הראיות נגד החשודים המרכזיים בפרשה, וכי בימים הבאים צפויים להחקר עוד חשודים.

באשר לחשדות לפלילים במעונות ראש הממשלה אמר המפכ"ל כי על פניו נראה שיש חשד למעשים, וכי בימים הבאים יזומנו מקצת המעורבים בפרשה לתת עדות. הוא ציין כי זו אינה פרשת הולילנד בהיקף העברות ובחומרתן, אך אלה עבירות פליליות ויש לחקור אותן.

דנינו התייחס בראיון גם להתבטאויותיו של פרופסור אמיר חצרוני והדברים שאמר לאשת הטלוויזיה אמירה בוזגלו ולפיהם לא היה קורה דבר לו נשארו הוריה להירקב במרוקו. המפכ"ל אישר כי המשטרה בודקת אם יש בהתבטאויות אלו היבט פלילי.

יש לציין, כי ההחלטה האם לפתוח בחיקירה בנושא זה אינה נמצאת בסמכות המשטרה, וכי ההחלטה על פתיחת חקירה בעבירות מעין אלו מסורה לפרקליטות.

פרופ' חצרוני הגיב להחלטה לבדוק את התבטאויותיו ואמר, כי "מפכ"ל משטרה, שבשגרה מנהל מאורת עברייני מין עתירי פלאפלים עם פנסיה תקציבית, מבקש לשבור את השגרה עם חקירה פלילית נגד פרופסור, בגלל שהפרופסור מתנגד לחוק השבות. זה קורה בעקבות 'תלונה' של חבר כנסת, שעד שנת 2006 טרם למד איך להשתמש במשקפת. חדשות חמות שהפיץ דובר משטרת ישראל. אגב, גם המפכ"ל וגם חבר הכנסת ממוצא מרוקאי".