דקל. מחכה לימנים בתקשורת.
דקל. מחכה לימנים בתקשורת.צילום: קובי גדעון, פלאש 90

מפקד גלי צה"ל, ירון דקל, מותח ביקורת על התנהלות התקשורת במהלך מערכת הבחירות.

במאמר לעיתון 'גלובס' כתב דקל, "אחד הרגעים המכוננים במערכת הבחירות היה במיני-עימות בין בנימין נתניהו ליצחק הרצוג שהתקיים באולפנה של השדרנית רינה מצליח בתוכנית 'פגוש את העיתונות'. אחרי חודשים שהרצוג זעק לעימות, ניתנו לו 3 דקות של קרב ראש-בראש מול נתניהו. ברגע זה, שאליו היה אמור להגיע מוכן מלא און ועזוז, כשלה לשונו באמירה 'נשמור על נתניהו מאוחדת'.

הלפסוס הזה, שאילו היה קורה למועמד אמריקאי היה משודר ברשתות הטלוויזיה בארה"ב שוב ושוב, הוצנע בתקשורת הישראלית. רק הודות לרשתות החברתיות ולאנשי הימין ששירשרו אותו, ניתנה לפליטת-הפה חשיפה ראויה".

עוד ציין דקל כי "ימים לפני הבחירות פרסם הכתב מתי טוכפלד ב'ישראל היום' ידיעה ביקורתית על הרצוג מהתקופה שבה כיהן כשר רווחה, ולפיה מנכ"ל חברת סיעוד השקיע עשרות אלפי שקלים בקמפיין לטובת הרצוג על ראשות העבודה. איש לא עשה לידיעה הזו פולוו-אפ. ניתן היה לשער מה היה קורה אם אותה ידיעה הייתה נחלתו של נתניהו. אין דרך אחרת אלא לקרוא לדברים בשמם: ההתקשורת הישראלית 'איתרגה' את הרצוג".

דקל מבקר את יחסה של התקשורת לנתניהו, "בבחירות האחרונות חטאה רוב התקשורת לתפקידה. הביקורת על נתניהו עברה את הגבול שבין ביקורת לגיטימית וחיונית, לקמפיין כוחני ונטול עכבות. נתניהו אולי לא ראש ממשלה מושלם, ויש סיבות רבות לבקר אותו, אבל הבון-טון היה להציגו כדמות אפלה, מי שיביא לסופה של המדינה ולקץ הציונות".

לסיום קורא דקל ללכת בדרכו של אורי אורבך, "בימים שבהם מציינים שלושים לפטירתו, אין מנוס מן המסקנה שאין די ממשיכי דרך לאורבך. רק כניסה משמעותית לתקשורת המיינסטרים הממוסדת של עיתונאים חובשי כיפות, אנשי פריפריה ובעלי קו ימני, תוכל לשנות את המצב ולשחרר את התקשורת מבועתה הלא מבורכת".