הלל למחבלת
הלל למחבלתצילום: צילום מסך. מבט לתקשורת הפלשתינית

דברי הלל ושבח למחבלת החוטפת אמנה מונה עיטרו את עמוד הפייסבוק של תנועת הפתח', תנועתו של אבו מאזן ביום האישה הבינלאומי. כך מדווח מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית'.

על פי הדיווח בעמוד הפייסבוק המדובר הוצבה תמונה של אמנה מונא כשלצידה טקסט בו מכנה הארגון את מונא כ"אישה מהוללת" ה"נוכחת תמיד בלבנו".

"כשאנו מדברים על האישה הפלסטינית ביום שלה (כלומר, יום האישה הבינלאומי), את חייבת להיות נוכחת, הו אישה מהוללת, האסירה שגורשה מפלסטין לטורקיה, ונוכחת תמיד בלבנו. ברכות חמות לנשות פלסטין", מתרגמים אנשי 'מבט' את דברי ההלל למחבלת כפי שהובאו על ידי תנועת הפתח'.

נזכיר כי אמנה מונא הובילה את פיגוע החטיפה והרצח של הנער אופיר רחום הי"ד, בן ה-16, שנרצח בראשית שנת 2001, זאת לאחר שהכירה אותו בפורום אינטרנטי שם ניהלה איתו שיחות צ'ט תוך התחזות לעולה חדשה בשם סאלי.

לאחר תקופת היכרות אינטרנטית שכזו הזמינה את אופיר ז"ל לפגישה בירושלים. כשהגיע נסעה איתו לפאתי רמאללה ושם פגשה את שותפיה למזימת הרצח. אלה רצחו את אופיר.

מונא עצמה נעצרה ונכלאה לאחר שנשפטה למאסר עולם. בתקופת מאסרה הייתה למנהיגת האסירות ומעוררת פרובוקציות, מחאות והתמרדויות של האסירות המחבלות. עשור לאחר מעשה הרצח שוחררה מונה במסגרת עסקת שליט.

ב'מבט' מצטטים ראיון שנערך עם מונא לאחר שחרורה ב-2011 על ידי העיתון הרשמי של הרש"פ שהגדיר אותה כ"אמיצה", "לוחמת ומנהיגה". מנחה בטלוויזיה הרשמית של הרש"פ הוסיפה והרעיפה על המחבלת וחברותיה אהבה וכבוד כשאמרה להן: "ללא ספק, אני אוהבת אתכן".