אמה של דליה הי"ד: עונש מוות לרוצח

בבית המשפט הצבאי שבעופר נערך היום (שני) שלב הטיעונים לעונש של מאהר חמדי אל-השלמון, המחבל מחברון שרצח את דליה למקוס הי"ד בפיגוע הדריסה והדקירה בגוש עציון לפני כארבעה חודשים. 

אמה של דליה, ברנדה למקוס, דורשת מבית המשפט לגזור עונש מוות על המחבל כדי ליצור הרתעה. ''החיים שלו לא שווים כלום, הוא לא ציפה לחיות מהפיגוע והוא יעשה את זה שוב", אמרה האם השכולה לערוץ 7. "קשה לדמיין איזה פחד חשה דליה כשהיא נדקרה שוב ושוב". 

יו"ר ארגון אלמגור, מאיר אינדור, אמר בתום הדיון כי "אנחנו מצפים שהפוליטיקאים שיראו את התמונות של המחבל שרצח את דליה הי"ד צוחק, יבינו שהגיע הזמן להפסיק את הפארסה הזאת ולהכניס להסכמים הקואליציוניים עקרונות כמו עונש מוות למחבלים ואי שחרור מחבלים.

אינדור מוסיף, "כולם יודעים, כולל המחבל, שעונש מאסר עולם הוא לא מאסר עולם והוא עונש עד העסקה הבאה. צריך להפוך את המאסר עולם לעונש מוות כדי להחזיר את הרתיעה".

על-פי כתב האישום, אל-השלמון החליט לבצע פיגוע כנגד יהודים ולגרום למותם, וזאת בדרך של דריסת אדם. המחבל אף רכש שני סכינים על מנת להבטיח כי אם לא יצליח לדרוס אדם למוות, ישלים את ביצוע הרצח באמצעות דקירות סכין.

ביום הפיגוע, לאחר שמסר לאשתו צוואה, יצא המחבל לתור אחר קורבנות. בהגיעו לצומת אלון שבות, הבחין הנאשם בדליה למקוס הי''ד, האיץ את מהירות רכבו ופגע בה. הוא יצא מרכבו כשהוא מצויד בסכין, רץ לכיוונה של המנוחה ודקר אותה למוות.

עוד מפורט בכתב האישום כי בעודו אוחז בסכין, המשיך המחבל והסתער לעבר ישי כץ ודקרו. לאחר שהגיע למקום אדם נוסף שהתיז לעבר הנאשם גז פלפל, פנה הנאשם לתקוף גם את ישעיה הורוביץ שהגיע למקום, ובמהלך מאבק שהתפתח בין השניים, דקר אותו מספר דקירות. לבסוף, נורה המחבל על-ידי מאבטח ונפצע באורח קשה.