יתפטר. אילן שוחט
יתפטר. אילן שוחטצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש עיריית צפת, אילן שוחט, הממוקם במקום הרביעי ברשימת מפלגת "ישראל ביתנו" לכנסת החליט לוותר על מקומו ברשימת המפלגה.

שוחט צפוי להודיע כי יוותר על מקומו בכנסת וימשיך בתפקידו כראש העירייה. חבר הכנסת רוברט אילטוב, ששימש בקדנציה הקודמת כיו"ר הסיעה יתפוס את מקומו של שוחט.

יו"ר 'ישראל ביתנו', שר החוץ אביגדור ליברמן, אמר בתגובה, כי הוא "מצטער על החלטתו של שוחט לפרוש מן הכנסת אך מבין את דאגתו הכנה לעיר צפת ולתושביה שהתקשו לקבל את עזיבתו".

ליברמן ציין, כי הוא בטוח שאילן שוחט ימשיך לתרום רבות לפיתוחם ולשיגשוגם של העיר והאזור, ו'ישראל ביתנו' תעזור לו בכך ככל שתוכל.

ליברמן הוסיף, כי הוא "שמח על המשך כהונתו של יו"ר הסיעה, ח"כ רוברט אילטוב, שתרם רבות לחיים הציבוריים בישראל בעבודתו הפרלמנטרית ב-3 הכנסות הקודמות וימשיך לעשות כך".

נציין כי מאז הבחירות לכנסת נשמעו בצפת קריאות לשוחט לוותר על מקומו בכנסת ולהמשיך בעירייה, בעיקר לאור תוצאות הבחירות שהעניקו למפלגתו תוצאה מאכזבת.

בצפת טענו, כי בכנסת לא יוכל שוחט לקבל תפקיד משמעותי לאור גודלה של הסיעה בה הוא חבר, והוא צפוי להישאר ב"ספסלים האחוריים", בשעה שבצפת תפקידו הוא משמעותי ומשפיע.

אתמול דווח כי גם ח"כ יעקב פרי מסיעת "יש עתיד" שוקל לבצע מהלך דומה, אולם פרי טרם הודיע רשמית על כך. באם ינקוט פרי בצעד זה יכנס לכנסת במקומו ח"כ אלעזר שטרן.