מתקדמים. עמונה
מתקדמים. עמונהפלאש 90

תושבי עמונה, מקווים שהממשלה החדשה, תעביר את חוק ההסדרה ובכך תציל את היישוב עמונה, שאמור להיהרס בתוך שנתיים על פי צו בית משפט העליון.

הרב יאיר פרנק, רבה של עמונה,  משוכנע שראש הממשלה ילך הפעם למען המתיישבים, "לצערי בגלל הדשדוש של הממשלה, עד היום, ראינו איך מגרון ושכונת האולפנה נהרסות דווקא בזמן של שלטון ליכוד. ראש הממשלה הבטיח שזה לא יקרה שוב, אבל לצערנו בית המשפט העליון נתן צו להרוס את היישוב עמונה בתוך שנתיים".

"אנחנו סבורים שאפשר לתקן את ההחלטה הזאת, באמצעות חוק ההסדרה. הליכוד חייב חוב מוסרי ופוליטי לציבור הימין. אותו ציבור שהעביר מנדטים מהבית היהודי לליכוד, אותו ציבור שהשתתף בהמוניו בעצרת למען ארץ ישראל ואותו ציבור שעבר מבית לבית כדי שנתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה".

הוא מקווה שחוק ההסדרה יעבור בצורה סוחפת, "זו צריכה להיות הצעת חוק לא פרטית, אלא של ועדת שרים, יש היום הרבה בתים ביו"ש שנמצאים באותו סטאטוס, ובמקרה שלנו זה גורל של יישוב שלם. חוק ההסדרה יאפשר מתן פיצוי לבעלי הקרקע שיוכיחו שהם בעלי הקרקע והיישוב יוכל להמשיך להיות לחיות. אנחנו מניחים שהפעם נתניהו מבין בזכות מי ובזכות מה הוא השיג ניצחון סוחף ואנחנו סומכים עליו  שיציל את היישובים שנמצאים בסכנת פינוי".