ח"כ זאב בקבר דוד. השבוע
ח"כ זאב בקבר דוד. השבועצילום: פלאש 90

ח"כ ניסים זאב מש"ס, הנחשב למקורב לחוגי אלי ישי ולא ימשיך לכהן בכנסת ה-20, קורא להפסקת האלימות ברחוב החרדי, בעקבות זריקת בקבוק התבערה סמוך לביתו של אלי ישי.

"צריך לעצור את זה, ולעשות גבול. צריכה לצאת בקריאה נרגשת לכל מי שיכול לתרום לכך, להוריד את אש המחלוקת. סיימנו את הבחירות, אין צורך לריב ולהתכתש, אנחנו כבר אחרי המערכה", אומר ח"כ זאב.

זאב מציין עם זאת, כי "לצערי האלימות לא החלה מאמש, מה שראינו אתמול זה סימפטום של מה שהיה במערכת הבחירות, לכל אורך הדרך חשנו את זה ברחובות. ראינו איך חבורות של בריונים מורידים לנו מודעות , אבל עכשיו זה צריך להיות מאחורינו".

ח"כ זאב מצטער שמפלגת יחד לא עברה את אחוז החסימה, "אני רציתי ששתי המפלגות, גם יחד וגם ש"ס יהיו על המפה, ושכל אחת תשלים את השנייה. אלי ישי לא לקח אפילו מנדט מש"ס, הוא לקח איתו את אנשי הימין שגם ככה לא היו תומכים בש"ס. אם ש"ס ירדה מ-11 ל-7 מנדטים, זה לא בגלל אלי ישי, אלא בגלל שאין את מרן, ושאנשים לא מובילים את התנועה כפי שהיו צריכים להוביל אותה. האינטרסים של יחד וש"ס הם כמעט אותם אינטרסים, ונוכחות של יחד הייתה תורמת גם לעולם התורה וגם ברמה הפוליטית הימנית".

זאב משוכנע שמפלגת יחד קיבלה את כמות הקולות הנדרשת, אלא שגורמים מסוימים השמידו קולות ליחד, "יחד הייתה אמורה לקבל ארבעה מנדטים, אבל לצערי בגלל הרבה חבלות וניסיונות של השחתה, בפועל התוצאה היא כמות שהיא. אנחנו במדינה דמוקרטית אבל לא מספיק דמוקרטית".

בעקבות זאת סבור זאב כי יש לבחון מחדש את נושא שיטת ההצבעה, "צריכים לשנות את ההצבעה בניירת כי זו הצבעה פרימיטיבית, שמאפשרת זיופים ורמאויות, נותנים לחתול לשמור על השמנת. במדינה כזאת מתוחכמת שהכול כאן אלקטרוני אפילו הדרכונים ותעודות הזהות, צריכים גם שהבחירות יהיו אלקטרוניות".

למרות האכזבה, ח"כ ניסים זאב מברך על הטובה, "מבחינת הימין היה כאן נס גלוי, הספידו את ביבי כמה פעמים, כולם היו בטוחים שהשמאל לוקח את השלטון, ולכן נאחל הצלחה לראש הממשלה שלמעשה אמור להציל את ארץ ישראל מידי אויבי ישראל. אני בכל מקרה ממשיך בפעילות הציבורית, לא נולדתי בפוליטיקה, ש"ס נולדה ממני. אני הקמתי אותה ב-82, ואת זה אי אפשר לקחת ממני, אני את הפעילות הציבורית אמשיך ביתר שאת".