מטוס ג'רמנווינגס
מטוס ג'רמנווינגסצילום: רויטרס

מומחי תעופה בצרפת טוענים כי מההקלטות הקופסה השחורה במטוס "ג'רמן ווינגס" עולה החשד כי הרקע להתרסקות הוא התאבדות של טייס המשנה, שככל הנראה פעל במכוון.

"זאת הייתה פעולה מכוונת של אחד מאנשי צוות הטיסה", אמרו המומחים.

הבוקר דיווח העיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" כי אחד הטייסים במטוס האיירבוס A320 הגרמני של חברת "ג'רמן ווינגס" נותר נעול מחוץ לתא הטייס (קוקפיט). על פי העיתון, הטייס יצא מהקוקפיט דקות לפני שהמטוס החל לאבד גובה ובסופו של דבר התרסק.

"הטייס דפק על הדלת ולא נענה בתשובה. הוא היכה על הדלת בחוזקה, ועדיין לא הייתה תשובה", סיפר לעיתון האמריקני גורם המעורב בחקירת התרסקות המטוס בהתבסס על הקופסה השחורה שנמצאה ובה תיעוד השיחות בתוך תא הטייס. הוא הוסיף: "אפשר היה לשמוע איך הוא מנסה לפרוץ את הדלת". הגורם הבכיר אמר כי תחילה השיחה בין הטייסים הייתה מאוד רגועה, אך אז נשמע כי אחד הטייסים יצא מהקוקפיט ולא הצליח להיכנס שוב.

טיסה 9525 שהמריאה מברצלונה שבספרד לדיסלדורף שבגרמניה התרסקה אחרי שבמשך שמונה דקות היא צללה ואיבדה גובה. בין 144 הנוסעים היו 72 אזרחים גרמנים, בהם 16 נערים ששבו מטיול לחילופי תלמידים בברצלונה.

61 נוסעים נוספים היו ספרדים. בין ההרוגים הנוספים היו שלושה בריטים, שלושה אמריקנים ושני עיתונאים איראנים, כמו גם הישראלי אייל באום, שהתגורר בברצלונה.