טיול אישי
טיול אישיצילום: כינור דוד

תלמידי ישיבת בני עקיבא "כינור דוד" שבבנימין יצאו השנה לטיול שנתי מיוחד שהקו המנחה שלו היה "לכל אדם יש שביל".

במהלך החודשים שקדמו לטיול השנתי, הציגה הישיבה לתלמידים ארבעה מסלולים שונים לטיול השנתי. כל מסלול היה ייחודי ואפשר לתלמיד לבחור את המסלול שמתאים לו.

"הרציונל של הפרויקט היה שכמו שיש חנוך לנער על פי דרכו, גם בטיולים לא כל אחד רוצה את אותו הדבר", מסביר שמעון כהן ראש הפנימייה.

המסלולים היו משותפים לכלל הכיתות וכך יצא שלכל מסלול יצאו תלמידים מכיתות שונות, דבר שחיזק גם את הגיבוש הישיבתי. 

במסלול "מגש הכסף" יצאו התלמידים מהגדר הטובה במטולה, שם זכו לסקירה של קצינת הגמ"ר על מלחמת לבנון השנייה, משם המשיכו התלמידים לכיוון כפר גלעדי ופסל הארי השואג ולמצודת ישע, התלמידים למדו על הציונות ולשמוע מור"קים אשר חיזקו את זהותם הציונית.

תלמידים שבחרו במסלול "בעקבות הסוד" יצאו למסע רוחני ופיזי סביב רשב"י ונדרשו להתעמקות נפשית ורוחנית. בשעות הלילה קמו התלמידים לאמירת תיקון חצות ולימוד של פנימיות התורה עד תפילת ותיקין שלאחריה עלו אל קברו של רשב"י.

במסלול "אנשי הברזל" התחילו התלמידים בקרן נפתלי וצעדו ברגל עד קבר רשב"י. מדובר במסע פיזי לא פשוט, הליכה של עשרות קילומטרים וניווט תוך כדי המסלול. המאמץ הפיזי דרש מהתלמידים משמעת, דבקות במטרה ויכולת הישרדות

ובמסלול "יוצאים לטייל" צעדו התלמידים לאורך נחל דישון, דרך הר נריה עד לקבר הרשב"י. במסלול זה פגשו התלמידים את הטבע מקרוב, למדו עליו ואיתו, ונהנו ממפגש אביבי עם הנוף הגלילי הירוק.

"התלמידים הרגישו שזה הטיול הכי מוצלח שעשינו, הם קיבלו מהטיול הרבה דברים ערכיים ונפשיים", מסכם שמעון כהן, "מדובר בלמידה משמעותית בשטח".