ועידת עזרא
ועידת עזראצילום: מאיר אליפור

הוועידה הי"ח בתנועת הנוער עזרא החליטה היום (ראשון) שהתנועה תהיה מעורבת גם ברמה הפוליטית-הארצית אך תישאר א-פוליטית בהגדרתה.

רוב צירי הוועידה הרימו את ידם בעד הצעת ההחלטה, שקבעה: "תנועת הנוער עזרא היא גוף א-פוליטי, אך תעודד את חבריה למעורבות פוליטית בהתאם לערכי התנועה והתורה''.

מזכ''ל "עזרא'' שאול דה מלך אמר לאחר מכן כי ''ייתכן ויש מי שרוצה שתנועת נוער תישאר במקום מחבק שעוסק רק בחסד, אבל תנועה שעוסקת בכל תחומי החיים. החל ברעיונות וחינוך וכלה בנקיטת עמדה פוליטית. חינוך איכותי ועמוק לא יכול להישאר באוויר אלא חייב לעסוק במתרחש במרחב הציבורי''.

"עזרא" הוקמה בשנת תרע"ט (1919) בגרמניה ע"י תלמידי הרש"ר הירש, שטבע את המושג – 'תורה עם דרך ארץ'. ב-1936 עלתה התנועה לארץ ישראל, התפתחה כאן כגוף עצמאי, והיום היא תנועת הנוער הרביעית בגודלה בישראל.

"ישנה צמיחה המונית אבל המיקוד שלנו זה לא הגודל אלא האיכות", הסביר המזכ''ל דה מלאך. ''זה חוט שמחבר את התנועה במשך מאה שנה, ומאפשר לה להוביל רעיונית את כל שאר הסובבים אותה". 

ביום רביעי תפתח התנועה בחגיגות אירועי המאה שנים להקמתה. כ-8,000 חניכים יגיעו לנאות קדומים וייהנו ממופע מלא של אברהם פריד. נשיא המדינה ראובן ריבלין יכבד את האירוע בדברי ברכה.