אולמרט הבוקר בבית המשפט
אולמרט הבוקר בבית המשפטצילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים ידרש בראשית חודש מאי לגזור את דינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. על פי כל ההערכות גזר הדין החדש יכלול גם מרכיב של מאסר בפועל.

אולם, בית המשפט יצטרך להחליט גם בשאלת היחס בין עונש המאסר החדש שיגזר על אולמרט, ובין עונש שש שנות המאסר שנגזר על אולמרט בבית המשפט המחוזי בתל אביב, במסגרת תיק הולילנד.

בפני בית המשפט עומדות למעשה שלוש אפשרויות. הראשונה, לקבוע שעונש המאסר החדש יתחיל רק לאחר שאולמרט יסיים לרצות את עונשו בתיק הולילנד. השניה, לקבוע שריצוי המאסר בשני התיקים יתבצע במקביל. אפשרות שלישית היא לקבוע שחלק מעונש המאסר החדש ירוצה במקביל למאסר בתיק הולילנד, ורק חלקו ירוצה בנוסף.

במערכת המשפטית מעריכים הבוקר, כי בית המשפט המחוזי בירושלים יבחר באחת משתי האפשרויות האחרונות, וכי עונש המאסר של אולמרט לא יוארך במידה ניכרת, בין היתר בהתחשב בגילו ובמצבו הבריאותי.

השופט בדימוס הרן פיינשטיין אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל, כי "התחשבות בנאשם והתחשבות בנסיבות זה דבר מקובל, זה דבר ידוע. כל שופט עושה את זה במשפטים, בעיקר בצירופי תיקים ואין בזה שום דבר חריג".

נציין, כי ערעורו של אולמרט בתיק הולילנד תלוי ועומד בימים אלו בבית המשפט העליון, וכי סביר להניח שבמידה שיגזר על אולמרט עונש מאסר בתיק טלנסקי, יערער אולמרט גם על הרשעתו וגזר דינו בתיק זה.