נתניהו עם נשיא פיפ"א בלאטר. מה תהיה תשובת פיפ"א?
נתניהו עם נשיא פיפ"א בלאטר. מה תהיה תשובת פיפ"א?קובי גדעון, לע"מ

התגובה הציונית לא איחרה לבוא: שעות ספורות לאחר פנייתו של ג'יבריל רג'וב לארגון הכדורגל העולמי פיפ"א, בכדי שזו תרחיק את ישראל מכל פעילות ספורטיבית, הגיעה היום (שלישי) התגובה הציונית.

תנועת "סטודנטים למען ישראל" עתרה היום לארגון הכדורגל העולמי גם הם, ושם מבקשים מפיפ"א שלא להכיר עוד בנבחרת הכדורגל של אש"ף ולהדיח את התאחדות הכדורגל הפלסטינית מחברות בארגון הכדורגל מאחר שהיא משתמשת בשם שכבר היה בשימוש בשנות ה-20.

בעתירה של התנועה יחד עם עוד 14 אוהדים, אחד מכל קבוצה בליגת העל הישראלית שבכדורגל, צויין כי בשנות ה-20 הכירה פיפ"א בנבחרת הכדורגל של ישראל כנבחרת "פלשתינה", ומכאן שלהתאחדות הכדורגל הפלסטינית אסור להשתמש באותו השם. עתירתם של הארגון הציוני גובתה במסמכים ותמונות שמוכיחות כי אכן כך נקראה נבחרת הכדורגל הישראלית. 

וכך נכתב בעתירה שהגישה התנועה: "נדהמנו לקרוא בימים האחרונים כי פיפ"א תבחן את פנייתו של ג'יבריל רג'וב הקוראת להשעות את מדינת ישראל והתאחדות הכדורגל בישראל מכל פעילות. אנו סבורים כי מדובר בחוצפה והוספת 'חטא על פשע'. אנו, אוהדי ונציגי כל הקבוצות בליגת העל בישראל פונים אליך בדרישה לבטל לחלוטין את חברותה של נבחרת ערבית המכנה עצמה בשם פלשתינה".

לדבריהם, "עוד בטרם הקמת מדינת ישראל שיחקה הנבחרת היהודית בשם נבחרת פלשתינה ואת משחקה הראשון במסגרת רשמית שיחקה נבחרת פלשתינה-ארץ ישראל במוקדמות מונדיאל 1934 ב-16 במרץ בקהיר".

"מדוע אפשרתם לנבחרת אחרת להתקבל כחברה בהתאחדות תחת שמה של ארצנו, פלשתינה? מדובר בחלטה שגויה ולא מקצועית אשר עושה עוול להיסטוריה ולצדק. פלשתינה זו הנבחרת שלנו ועובדה זו הוכרה ע"י פיפ"א באופן רשמי".

לדברי העותרים, רג'וב מי שהיה בעברו ראש מנגנוני הביטחון המסכל וכיום הוא נשיא ההתאחדות לכדורגל הערבית משתמש בחברותו בארגון הכדורגל העולמי בכדי לעודד טרור והסתה. "בטרם התמנה לתפקידו הנוכחי הוא לקח חלק פעיל במערך של ארגוני הטרור בשעה שביצעו פיגועי טרור קשים נגד מדינת ישראל ואזרחיה. לצערנו הרב הוא מנצל את תפקידו כדי ללבות שנאה ואלימות. נראה כי הוא עושה שימוש בקבוצה למטרות פוליטיות זדוניות. רג'וב הצהיר בעצמו בעבר ש"הכדורגל הוא מכשיר להשגת מטרות מדיניות של העם הפלסטיני".

עוד כתבה התנועה בעתירה שהגישה כי "אנו מצפים מההתאחדות העולמית לכדורגל שלא לשתף פעולה עם גניבת זהותנו ולא לסייע לתעמולה השקרית של ארגוני הטרור". 

לאחר שלדבריו היא אינה מאפשרת לספורטאים פלסטינים מעבר