כך זה נגמר במוצאי שבת. ומה הערב?
כך זה נגמר במוצאי שבת. ומה הערב?צילום: פלאש 90

וופל בלגי. הכל כבר מוכן לקראת המשחק החשוב והקשה הערב (שלישי) באצטדיון טדי שבבירה: חניונים הוכשרו, הסעות להמונים יהיו גם כן, השחקנים נחו ואכלו, ו-30,000 אוהדים עושים את דרכם אל עבר האצטדיון הירושלמי בשעה זו ונראה שהכל כבר סגור. רק שאלה אחת נשארה פתוחה - האם בכלל יש סיכוי לנצח את הנבחרת שמדורגת במקום הרביעי בעולם?

לא במקרה בלגיה מדורגת במקום הרביעי בעולם, שכן היא מחזיקה בלא מעט שחקנים מוכשרים וכאלה גם בין הטובים בעולם בעמדה שלהם. טיבו קורטואה מצ'לסי, וינסנט קומפאני ממנצ'סטר סיטי, מרואן פלאיני ממנצ'סטר יונייטד ואדן הזארד גם הוא מצ'לסי אלו רק מעט מהשמות שמככבים ברחבי אירופה והערב עשויים לחגוג גם באצטדיון הירושלמי.

מהצד השני יהיו אלה ערן זהבי הווינר של ליגת העל הישראלית שיחד עם חבריו לקישור ביבראס נאתכו המשחק בצסק"א מוסקבה הרוסית, בן שהר המשחק בהולנד ותומר חמד חלוצה של אלמריה מהליגה הספרדית, שינסו למנוע מפלה. ניצחון? זה כבר יהיה הישג של ממש.

זה לא רק השמות הגדולים והקבוצות האיכותיות שמהם באים השחקנים הבלגים, בטח שלא גודל המעמד הוא שעתיד להכריע הערב, כי אם מצב הרוח של השחקנים או במילים אחרות: המנטליות. 

שחקני בלגיה באים הערב לאחר שהביסו בתוצאה 5:0 את קפריסין השכנה, שחקני הנבחרת הישראלית מגיעים לאחר שחטפו תבוסה בדמות 3:0 לזכות ווילס, שהחזירה אותם למקום הראוי להם ונתנה להם מעט פרופורציה בחיים.

אמנם נבחרות ישראל ובלגיה נפגשו בסך הכל שמונה פעמים בלבד במהלך ההיסטוריה, אך קיים קשר הדוק בין השניים כשלא מעט מהשחקנים הטובים בהיסטוריה הישראלית עשו בבלגיה תקופה קצרה או ארוכה מקריירת המשחק שלהם. החל מרוזנטל, דרך שלום תקווה ואלי אוחנה, ועד אליניב ברדה, ליאור רפאלוב ועוד ועוד.

גם מועדוני הכדורגל של שתי המדינות נפגשו מעט מאוד פעמים במפעלים אירופאיים, ליתר דיוק 12 פעמים כאלה כשגם באלה אנחנו בפיגור אל מול הבלגים. שכן המאזן עומד על שלושה ניצחונות בלבד שלנו, שתי תוצאות תיקו ושבעה הפסדים. מי שהיה אחראי על אחד משלוש הניצחונות הללו על הבלגים הוא לא אחר מאשר מאמן הנבחרת הישראלית כיום, אלי גוטמן.

גוטמן אימן בעונת 1999/2000 את הפועל חיפה האדומה ובשלב הראשון של גביע אופ"א הדיח את קלאב ברוז' הבלגית שנשרה ממוקדמות ליגת האלופות באותה השנה. האם גוטמן ישחזר את ההצלחה שלו מול הבלגים גם הערב? קשה להאמין אבל נחזיק לו אצבעות.

כמו שאנחנו יודעים בהיסטוריה רבת השנים שלנו ניסים קרו ועוד יקרו, ולכו תדעו - אולי זה יקרה הערב. מה שבטוח שאם אכן נס יתרחש הערב באצטדיון טדי שבירושלים, יהיה זה אחד הניסים הגדולים בתולדות הספורט הישראלי, שכן יחסי הכוחות והמספרים שעומדים מאחורי הנבחרות הערב גדולים כל כך, שאף אחד לא מצפה לניצחון ישראלי.