יגאל ביבי
יגאל ביביהכנסת

חבר הכנסת לשעבר יגאל ביבי, מרכז סיעת 'אוהבי ציון', התנועה הספרדית העולמית בקונגרס הציוני, קורא בערוץ 7 לכלל יהודי ארצות הברית "לצאת מהאדישות" ולהשתתף בבחירות לקונגרס.

לדבריו, בחמש השנים האחרונות ישבו בקונגרס הציוני נציגי היהדות הרפורמית של ארה"ב וקיבלו החלטות קשות מאוד באשר לעתיד העם היהודי.

ביבי, שמרכז את התנועה הספרדית העולמית מיסודו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, הסביר כי לקראת הבחירות לקונגרס הציוני שנערכות בימים אלה, שולחת כל מדינה את נציגיה הנבחרים והם שותפים להחלטות גורליות שקשורות לעתיד עם ישראל בארץ ובתפוצות.

המדינה ששולחת את מספר הנציגים הרב ביותר היא ארה"ב, ושם מתברר, מתנהל מאבק גדול בין התנועה הרפורמית לתנועה האורתודוכסית על קביעת המועמדים.

לדבריו מדובר בבחירות גורליות, "זו הפעם הראשונה שמתמודדת התנועה הספרדית העולמית. לצערנו כיום הקבוצה הגדולה בארה"ב היא הרפורמים שהכתיבו בחמש השנים האחרונות את מדיניות הקונגרס, לאן ילכו הכספים והתקציב, והם מכתיבים מדיניות מוטעית".

יגאל ביבי מספר בין היתר כי הרפורמים יזמו הוצאת מחזורים שהנוסח שלהם מעוות. "אצלנו העיקר הוא חינוך, יהדות, ערכים וציונות, אצלם זה אחרת, הם הוציאו מחזור חדש שמשמיט את הקדוש ברוך הוא, במקום לכתוב 'אבינו מלכנו', הם כותבים 'אבינו האוהב ואימנו הרחמנית', כאילו שהקדוש ברוך הוא הוא גם גבר וגם אישה. את תפילת 'ונתנה תוקף' הם השמיטו, כי הם טוענים שזו תפילה מופרעת. הפיצו 175 אלף עותקים, זה מה שהם עושים עם הכסף".

הוא קורא ליהודי ארה"ב לצאת מהאדישות, "חודש נותר לסיום הבחירות, זה או אנחנו או הם, בחמש השנים הבאות עתיד הילדים היהודים עומד על הפרק, האם כספי העלייה, הסוכנות, והקרן הקיימת יהיו תלויים ברפורמים או באנשים אוהבי תורה. אני קורא לכל יהודי בארה"ב להיכנס בשתי דקות לאתר האינטרנט www.wszo.org ולהצביע. זו ממש מצווה דאורייתא".