יצהר, השבוע
יצהר, השבועצילום: פלאש 90

הרב יוסי פלאי, ר"מ בישיבת עוד יוסף חי, אומר לערוץ 7 כי הוא מחזק את מכתב הרבנים שקורא לחיילים ולשוטרים שלא להשתתף בהמשך תפיסת הישיבה.

"זה מעשה חמור ומביש, המכתב אכן חריף, והוא אומר לחיילים ולשוטרים שאסור להם להשתתף במעשה כזה קשה. זו לא רק פגיעה בארץ ישראל, בישוב ובמקום תורה, זה גם מעשה שאסור לעשות אותו מכל בחינה שהיא. מדובר במבנה ששימש כבית מדרש לפני שנה ונלקח בכח, שנגזל מהישיבה, משתמשים בו עכשיו כבסיס משטרה ומג"ב, ואסור לעשות את זה לפי ההלכה, זה חילול בית כנסת .עברה שנה, וקיווינו שהדבר הנורא הזה יפסק, אך לא קורה שום דבר, מדי כמה חודשים שר הביטחון ועושי דברו, מאריכים את הצו של תפיסת הישיבה".

הרב פלאי משוכנע שיהיו חיילים ושוטרים שיסרבו להשתתף במעשה המביש הזה, "חלק נכבד מהחיילים והשוטרים הם כאלו שדעתם של רבנים חשובה להם, ולא משנה אם הם מגדירים את עצמם, דתיים, חילונים או מסורתיים. חילול בית כנסת ובית מדרש מפריע לרוב האנשים, יש כאן פיקוד שמשתמש בחיילים הפשוטים. הרב גינזבורג נשיא הישיבה שלח לפני שנה מכתב ארוך ומנומק לשר הבטחון בוגי יעלון והוא לא זכה לשום תשובה".

הרב פלאי טוען כי המטרה של שר הביטחון לא הושגה כלל ועיקר, "אם המטרה הייתה להשתיק אותנו ואת הישיבה, ולגרום לסגירתה, המטרה לא הושגה הישיבה ממשיכה להתקיים במבנה אחר. נכון שגם היום הם ממשיכים להטריד אותנו, ובעבר גם סגרו לנו את הברזים התקציביים, אבל הציבור אומר את דברו וממשיך לתת לנו תרומות כך שבסופו של דבר הכל חזר כמו בומרנג".