יעלון וביינר

שר הביטחון, משה יעלון, נפגש הערב עם יו"ר בית הנבחרים, ג'ון ביינר, שהגיע לישראל בראש משלחת חברי בית הנבחרים.

במהלך הפגישה הודה יעלון לביינר ואמר, "אנחנו מעריכים מאוד את תמיכתך בישראל. אנו מעריכים מאוד את היחסים בין המדינות. אני יכול להעיד על כך כשר הביטחון, על עומק היחסים עם הפנטגון ועל היחסים העמוקים בין הצבאות ובדרגי המקצוע. ארצות הברית היא בת ברית אסטרטגית שלנו וידידתנו הגדולה ביותר. גם כשיש בינינו מחלוקות, לא נפגעת כהוא זה ההערכה העצומה שלנו לתמיכה לסיוע שאתם מעניקים לנו".

יעלון ציין כי לשתי המדינות יש ערכים משותפים ואינטרסים משותפים, "רק השבוע זה הוכח שוב, עם הניסוי המוצלח של מערכת 'שרביט קסמים', שמפותחת בשיתוף פעולה אמריקני-ישראלי. מדובר בפרויקט מוצלח, ואנו מאמינים שבשנה הבאה יהיה מבצעי. רק לאחרונה, במהלך מבצע 'צוק איתן' בקיץ, אזרחי ישראל נהנו ממערכת 'כיפת ברזל', עדות נוספת לשיתוף הפעולה הזה. זו מערכת שהוכחה כיעילה מאוד, ואנו ממשיכים ביחד אתכם לפתח את הדורות הבאים שלה".

שר הביטחון הוסיף עוד כי איראן היא הגורם המרכזי לחוסר היציבות במזרח התיכון, "ואם תהיה למשטר בטהרן הזדמנות לשקם את הכלכלה, הוא יהיה עוד יותר מסוכן. המשטר האיראני ניסה לפתוח נגדנו חזית ברמת הגולן, אך התשתית הזו נפגעה, וזו עדות נוספת לזרועות שהוא שולח לכל מקום. איראן מעורבת לרעה בכל סכסוך במזרח התיכון. מדובר במשטר מסוכן מאוד, חסר מעצורים וכזה שלא מהסס לשלוח זרועות טרור באמצעות מימון, אימון וחימוש ארגונים שפועלים נגד האינטרסים של המדינות התמונות באזור ונגד אינטרסים של המערב.

חמאס נתמך על ידי טורקיה וקטאר. טורקיה אפשרה לחמאס להקים בשטחה, באיסטנבול, את מטה הטרור חו"ל של הארגון לאחר שעזב את דמשק. מי שמוביל את זה הוא סלאח אל ערורי. זו תופעה מדהימה ובלתי נתפשת: חברה בנאט"ו מאפשרת לארגון טרור חסר מעצורים, לחמאס, לפעול משטחה, מאיסטנבול. אסור לאפשר לטורקים להמשיך בכך".