יולי תמיר
יולי תמירפלאש 90

שרת החינוך לשעבר, פרופ' יולי תמיר, תיאלץ לפצות את המורה ישראל שירן ב-2,000 שקלים, בעקבות תביעת לשון הרע שהגיש שירן.

ביום ראשון השבוע פסק בית משפט השלום בירושלים כי תמיר תפצה את שירן, לאחר שהשמיעה התבטאויות נגדו בגין התנגדותו ללימודי מורשת ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, וטענה כי דבריו "גובלים בהסתה".

בראיון לערוץ 7, אומר שירן, שאנשי השמאל חייבים ללמוד לשמור על לשונם גם כשהם מדברים נגד אנשים לאומיים, "יולי תמיר ואחרים כמותה צריכים לשמור על הפה, האמירות שלה עלי גררו אותה כמה פעמים לבית המשפט. הם צריכים לזכור שהמוות והחיים בידי הלשון, אני מקווה שהיא למדה את השיעור".

שירן מזכיר, כי כבר זכה בתביעת ענק נגד משרד החינוך, לאחר שפוטר בעקבות דבריו נגד מורשת רבין, "בשנת אלפיים הייתי מנהל חינוכי בחטיבת ברקאי בחיפה וכתבתי מכתב שמתייחס למורשת רבין, קראתי להפריד בין הרצח לבין המורשת הפוליטית של רבין, גנזתי את המכתב, אך הוא הועבר לשרה יולי תמיר שדרשה לפטר אותי. הושעתי ונזרקתי בלי שימוע, הוכפשתי בכל כלי התקשורת, ובסופו של דבר השבתי מלחמה שערה, בזכות התערבותו של יו"ר ועדת החינוך דאז זבולון אורלב, הושבתי לתפקיד אך עם קיצוץ סמכויות".

לדבריו במהלך השנים, לאחר סדרה של התנכלויות מצד משרד החינוך הוא הגיש תביעת ענק בה הוא ניצח, "השופט חשין קבע שהייתה כאן רדיפה פוליטית ממניעים נקמניים. בתביעת נזיקין שהסתיימה לפני כשנה זכיתי ב-400 אלף ש"ח".

אך בכך כאמור לא הסתיים הסיפור. לפני כמה חודשים התראיינה שרת החינוך לשעבר יולי תמיר ברדיו והתייחסה לפרשת המורה אדם ורטה.

תמיר ניצלה את ההזדמנות ויצרה השוואה בין ורטה לבין שירן, תוך שהיא טוענת, לדברי שירן, כי "בניגוד לורטה שביקר, אני הסתתי, ושדברי גרמו לאדם לירות בראש ממשלה, היא האשימה אותי שאני כהניסט, אמרה עלי דברי לשון הרע חמורים. אני בהחלט מרוצה מכך שבית המשפט קבע שהיא תפצה אותי. למרות הסכום המגוחך אני משוכנע שהיא למדה את השיעור".