אוטובוס אגד
אוטובוס אגדצילום: פלאש 90

כתב אישום הוגש אתמול (רביעי) לבית המשפט לתעבורה בירושלים נגד תושב העיר אלעד שעבד בחברת 'אגד'.   

כתב האישום מייחס לו עבירות של גרימת מוות בנהיגה רשלנית, נהיגה במהירות מסוכנת, סטייה מנתיב נסיעה וגרימת נזק לאדם ולרכוש.

על פי כתב האישום, בחודש ינואר השנה, במהלך סופת השלגים והגשמים, נסע הנהג לעבר ביתו באלעד, ובמשך מספר דקות נהג במהירות גבוהה שלא תאמה את תנאי הדרך הקשים.

כאשר התעקל הכביש שמאלה בירידה, החל האוטובוס להחליק על הכביש והנהג איבד שליטה על ההגה והבלמים. בשלב זה החל האוטובוס להחליק כך שהחלק האחורי של האוטובוס סטה ימינה ופגע במעקה הבטיחות. האוטובוס המשיך בנסיעה כאשר הנאשם אינו שולט בו, תוך שהוא סוטה מנתיב נסיעתו וחוצה קו הפרדה רצוף לנתיב הנגדי.

בכיוון הנסיעה הנגדי, עמד בצד הדרך על שולי הכביש רכב מסחרי ובו ילד בן 13 ואביו. הרכב נתקע בשל תנאי מזג האוויר הקשים ומאחוריו נסע בנסיעה איטית רכב פרטי ובו נער ואביו.

נוסעי הרכב המסחרי הבחינו באוטובוס מחליק במהירות לכיוונם, ויצאו מרכבם כדי להימלט מפגיעת האוטובוס, אולם האוטובוס החליק, פגע בחזית הרכב וכתוצאה מהפגיעה נפגע הילד ומותו נקבע במקום. אביו, נפגע בגפיים ובראש ונגרם לו חתך בקרקפת. גם הנער בן ה 15 , אשר נסע ברכב הפרטי נחבל בגופו ובראשו ונגרם לו חתך.

במעשיו אלה, גרם הנהג ברשלנותו למותו של אדם תוך שהוא נוהג רכב, נהג רכב בדרך בקלות ראש או ברשלנות או בדרך שיש בה בנסיבות המקרה סכנה לציבור אף אם היא פחותה מהמהירות המקסימלית שנקבעה, סטה מנתיב נסיעתו, וכן התנהג באופן שגרם לנזק לאדם ולרכוש.

הפרקליטות הגישה בקשה לפסילת רישיון נהיגה עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.