הרב יונה מצגר
הרב יונה מצגרצילום: פלאש 90
בית משפט השלום קיבל היום (חמישי) את בקשת פרקליטי הרב הראשי לשעבר, הרב יונה מצגר, ואפשר לו לצאת מהארץ.

נזכיר כי הרב מצגר, החשוד בשוחד והפרת אמונים, ביקש לצאת מישראל לחגיגת בר מצווה של קרוב משפחתו באירופה, אולם הפרקליטות התנגדה.

בפרקליטות הבהירו לבאי כוחו של הרב הראשי לשעבר כי הם חוששים שימלט מאימת הדין לאור החשדות החמורים נגדו, אולם כאמור הורה היום בית המשפט לאפשר את יציאתו מהארץ.

נזכיר, כי בחודש שעבר הודיע היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לבא כוחו של הרב מצגר, כי הוא החליט לאמץ את עמדת פרקליט המדינה ופרקליטת מחוז ירושלים והוא שוקל להעמידו לדין פלילי, וזאת בכפוף לשימוע שייערך לו.

הרב מצגר חשוד בעבירות רבות ובהן קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות מס, והכל תוך שהוא פועל במסגרת תפקידו ומנצל את מעמדו הרם.

על פי החשד, במהלך ביצוע העבירות וכתוצאה מהן קיבל הרב מצגר סכומי שוחד בהיקף (משוער) של כ-10 מיליון ש''ח, ומתוכם לקח לכיסו סך (משוער) של כ-7 מיליון ש''ח.

מכתב החשודות שהועבר לבא כוחו של הרב מצגר עולה, כי במרבית המקרים שימש חיים אייזנשטט, נהגו האישי של הרב מצגר, כשליחו לקבלת כספי העבירות. בשל מערכת היחסים הקרובה בין השניים ובשל חלקו בביצוע העבירות, חילק לכאורה הרב מצגר את כספי העבירות, חלוקה אשר במסגרתה קיבל אייזנשטט עשרות אחוזים מכספי העבירות.