אבי ניסנקורן.
אבי ניסנקורן.צילום: בועז אופנהיים, דוברות ההסתדרות

ההסתדרות והנהלת חברת הביטוח AIG חתמו היום (חמישי) על הסכם קיבוצי ראשון בחברה, השלישי במספר בענף הביטוח.

החתימה על ההסכם מהווה את סיומו של תהליך מו"מ אינטנסיבי בין הצדדים, שנמשך למעלה משנה, מאז התאגדו עובדי החברה, בה מועסקים כ-900 עובדים.

ההסכם כולל תוספות שכר משמעותיות, המגיעות במהלך 3 שנות ההסכם לממוצע של 9.6%. בנוסף, עם תחילת ההסכם יעלה שכר המינימום בחברה ל-5,000 ש''ח בחודש, וכל עובד בעל ותק של חצי שנה לפחות יקבל מענק חתימה תלוי ותק. גובה המענק מגיע לסכום של 7,000 ש''ח לעובדים בעלי ותק של 10 שנים ומעלה.

בנוסף לשיפור בשכר, כל עובד בעל ותק של שנה יהיה זכאי לקרן השתלמות בשיעורי הפקדות שיגיעו עד ל-7.5% על חשבון המעביד ו-2.5% על חשבון העובד, ולהגדלת ההפקדות לפנסיה בשיעור כולל של 2% (1% מהעובד ו-1% מהמעביד), באופן הדרגתי עד 2017.

ההסכם מביא בשורה משמעותית גם בתחום תנאי רווחה – ערך יום הבראה יעלה ל-480 ש''ח , עובדים יקבלו 16 ש''ח ליום לסבסוד ארוחות, תקציב הרווחה יוגדל לכ-1,400 ש''ח בשנה לכל עובד, שווי השי לחגים יוגדל ל-900 ש''ח לשנה, העובדים יזכו לביטוח בריאות בהשתתפות המעביד, ועובדים שהם הורים לילדים קטנים יהיו זכאים לדמי השתתפות בקייטנות.

בנוסף, כל עובדי החברה ייהנו מהגדלת מספר ימי החופשה ביום נוסף וליום בחירה בתשלום על חשבון החברה.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ברך את ועד העובדים ואת ההנהלה, "על כך שהצליחו לגשר על הפערים ולייצר מציאות חדשה וטובה יותר עבור עובדי החברה. רצף ההסכמים הקיבוציים בענף הביטוח מהווה איתות לחברות שעדיין בוחרות להיאבק בעובדים במקום להשקיע בהם מתוך מחשבה על עתיד החברה''.

שי פלדמן, מנכ"ל החברה: ״אנו מברכים על ההסכם שנחתם היום, הסכם טוב הן לחברה והן לעובדים. ההסכם מעודד התמדה ומצוינות, מתגמל עובדים הרואים ב-AIG את ביתם ובהצלחת החברה את הצלחתם. ההסכם מבטא את המחויבות של ההנהלה והעובדים כאחד להמשך הצלחתה של החברה והענקת שירות ברמה הגבוהה ביותר ללקוחותיה''.