ניב אסרף וחברו - בהארכת מעצר

שמואל אסרף, אביו של ניב, הצעיר מבאר שבע שנעלם אתמול למספר שעות והקפיץ בעקבות כך אלפי חיילים, שוטרים ואנשי שב"כ, טוען כי בנו לא הבין את גודל האירוע.

"אני מבין את הכעס של כולם עליו, אני באמת מצטער ומתנצל על כל מה שהוא עשה", אמר האב. "אני לא יודע מה עבר עליו, שמחים שהוא חזר ומודאגים בגלל מצבו הנפשי".

אסרף, שחשוד כי בדה אתמול את היעדרותו הובא הבוקר לדיון על הארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים. גם החבר שסייע לו, נגד בצה''ל, הובא להארכת מעצר.

במשטרה מעריכים כי הנזק שנגרם כתוצאה מן החיפושים הנרחבים אחר אסרף, נאמד במיליוני שקלים, לאחר שהוקפצו מביתם אלפי חיילים, שוטרים ואנשי שירות הביטחון הכללי.

שר הבינוי אורי אריאל (הבית היהודי) קרא מוקדם יותר הבוקר למצות את הדין עם אסרף. "אני מזועזע מהמציאות בה צעירים מעלים על דעתם לבצע 'מעשה קונדס' כפי שהתברר שביצעו שני הצעירים אמש", כתב אריאל בעמוד הפייסבוק שלו. 

השר הדגיש כי המעשה שביצעו הוביל לבזבוז "משאבים אדירים" ואף פגע באופן ממשי בביטחון המדינה, "כאשר הם גרמו לכוחות גדולים להפסיק לעסוק במשימות הביטחון השוטף. אני מצפה שכוחות אכיפת החוק ימצו עימם את הדין עד תום וכי הם יבואו על עונשם בצורה החמורה ביותר.