הלווית הרב
הלווית הרבצילום: ערוץ 7

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, מביע צער כבד על מותו של הרב שמואל הלוי וואזנר, מחשובי פוסקי ההלכה בדור האחרון.

"עם הסתלקותו של הרב וואזנר, איבד עם ישראל את אחד מגדולי פוסקי ההלכה שהיו לנו בדורות האחרונים, שהיה ידוע בצדקותו המופלגת ומחשובי תלמידם של גדולי התורה בפולין. פסיקותיו ההלכתיות וסדרת ספריו הידועים 'שבט הלוי', שהקיפו את כל תחומי החיים, היוו אבן יסוד בעולם ההלכה זה עשרות בשנים", אמר הרב לאו.

עוד הוסיף הרב "רק לפני שלושה חודשים זכיתי להתייעץ עימו בנושא סבוך אודות ממזרים ובסוגיות סבוכות נוספות. הסתלקותו היא אובדן וכאב גדול לעם ישראל ומי ייתן לנו תמורתו".

ראש ישיבת כיסא רחמים, הרב מאיר מאזוז, אמר כי הוא כאב "על לכתו של עמוד התורה וההוראה שריד אחרון לדור דעה. גאונותו היתה לשם דבר בעולם ההלכה....מי ייתן לנו חליפתו ומי ייתן לנו תמורתו. יחד כל בית ישראל נישא תפילה לבורא העולמים שיגדור את הפירצה הזו שבהסתלקותו של צדיק וירפא את השבר הגדול מעל עולם התורה והעם היהודי כולו בארץ ובעולם. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'".

מפלגת ש"ס מסרה הערב "מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס, יו"ר התנועה אריה דרעי, נציגי התנועה ופעיליה, מבכים יחד עם כלל ישראל בארץ ובתפוצות, את הסתלקותו של פוסק הדור", נכתב בהודעת המפלגה.

"הרב נודע בגאונותו המופלגת בכל מכמני התורה ובפסקיו ששוגרו לקצוות עולם והאירו נתיבותיהם של קהילות רבות. עמד בקשרי ידידות אמיצים עם מרן הרב עובדיה יוסף ובקשר ארוך של חליפת מכתבים בעמקות ההלכה והפסק. תנועת ש"ס אבלה יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול לעולם התורה".

המרכז הרפואי מעיני הישועה מסר הערב "מרן פוסק הדור ויו"ר ועד ההלכה של המרכז הרפואי מעיני הישועה, מיום הקמתו, הגר"ש וואזנר זי"ע, עלה בסערה השמימה אמש (ליל שבת וחג), ביחידת טיפול נמרץ במרכז הרפואי.

לצידו עמדו במהלך החודש האחרון מיטב הרופאים המומחים בישראל. הרופאים נלחמו על חיי הרב אך אמש ניצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש. יחד עם כל בית ישראל אנו מרכינים ראש ומבכים את אבדן הקברניט ההלכתי שלנו, מנהיג ישראל, עמוד ההוראה וקודש הקודשים".