השרה לבנת: תמשיכו לבנות מאחזים

השרה לימור לבנת חנכה היום (ראשון) בצהרים את המצפור על שם אחיינה, בן יוסף לבנת הי"ד, שנרצח בקבר יוסף.

במצפור הסמוך לישוב אלון מורה שבשומרון אמרה לבנת, "בניו, הלכת מאיתנו, נלקחת מאיתנו באכזריות רק בגלל סיבה אחת - בגלל שאתה יהודי. היית כל כך צעיר, צעיר עם חיוך ולכן גם אנחנו היום עם חיוך. בניו, תמיד חייכן ונמרץ מלא שמחת חיים, רוצה להדביק את כולם בשמחתו אבל בעיקר באהבתו".

"לא רק באהבתו לרעייתו שירה, לא רק באהבת ילדיהם, בניו אהב לאהוב יותר את ישראל, בניו אהב לאהוב את הקב"ה ולאהוב בני אדם", הוסיפה.

"ארץ ישראל זה כל העניין, הוא אהב את הארץ ואת גאוותה זה תמצית העניין של המצפור הזה שאנו חונכים היום, שזה עתה הסרנו את הלוט מעליו, המצפור הזה הוא תמצית האהבה של בניו לאהבת הארץ וגאולתה", ציינה לבנת.

השרה הדגישה כי "אלפי מטיילים הגיעו מכל מקום למצפור, משפחות, נשים, גברים וטף שהגיעו כדי לשמוח להתבונן במשקפת ולראות נוף הקדומים הזה, את נוף הארץ הזו שלנו".

"ראיתי את שכם ואת אלון מורה, את קבר יוסף אפשר לראות מכאן, אנו שמחים בתצפית הזו על שכם. אנו שמחים על שכם שהיא ראשית אחיזת ישראל, מקום קבורת יוסף הצדיק, משאת נפשו של בניו, לשם שאף לשם הלך ושם נרצח מכדורי הטרוריסטים במסווה של בגדי שוטרים פלסטינים", סיפרה השרה לבנת.

"שמחה וצער מעורבבים היום, רגשות מעורבים, המצפור הזה הוא כל כך אתה בניו, היום אנו זוכרים אותך והיום אנו כמו תמיד אוהבים אותך, צריך להגיד היום תודה להרבה אנשים", אמרה לבנת ושיבחה בדבריה את בני קצובר מראשי גוש אמונים.

לסיום אמרה, "בניו הצדיק, אני מקווה ומאמינה שבזכותו יקומו כאן עוד ועוד מאחזים בארץ שלנו, בארץ שבניו כל כך אהב, אני בהתרגשות כל כך גדולה היום, בגאווה גדולה, כולנו זוכרים. אנו מהמקום הזה ממשיכים הלאה בחיוך גדול".