אסון כבד
אסון כבדצילום: פלאש 90

האסון בהלווית הרב וואזנר – המשטרה לוקחת אחריות: משטרת ישראל המצויה בעיצומה של חקירה פנימית וחיצונית, הבהירה הערב (ראשון) כי נערכה לאירוע מבעוד מועד אולם הודתה כי העובדה שההלוויה נערכה במוצאי שבת הקשתה עליהם.

בערוץ השני דווח הערב כי במשטרה סיפרו שעל פי התכנון המקורי אמורים היו מארגני ההלוויה להציב מסכי ענק מחוץ לבית המדרש ברח' דסלר בבני ברק – בית מדרשו של הרב וואזנר, אולם בשל העובדה כי ההלוויה התקיימה במוצאי שבת, ומאחר ויציאת השבת היתה בשעה מאוחרת, התכנית לא יצאה לפועל, מה שהביא ללחץ עצום בפנים בית המדרש כשחסידים רבים מבקשים לחזות ברבם בדרכו האחרונה.

עוד הבהירו, כי על פי התכנון המקורי, בני המשפחה אמורים היו לשאת את דברי ההספד בבית העלמין אך ברגע האחרון ההספדים נישאו בבית מדרש.  

מוקדם יותר הודיעה משטרת ישראל כי תחקור את מארגני ההלוויה בחשד לרשלנות. במהלך היום אף נגבו עדויות ראשונות ממארגני ההלוויה, ונבדק האם קיבלו אישורים כנדרש.

"האחריות היא בראש ובראשונה על כתפיי ואני מוכן לכל בדיקה", אמר מפקד מרחב דן במשטרה, ניצב משנה שמעון לביא, "אני ער משעות הערב המוקדמות ואני חושב אם הייתי עושה משהו בצורה אחרת, אך אני חייב לומר שבשלב הזה לפחות לא עלה שום דבר. לקחנו בחשבון את כל האפשרויות, השקענו באבטחת הקהל ושמירה על ביטחונו ככל שאפשר".

תיעוד: מיציאת המיטה של הרב וואזנר ועד לאסוןבחדרי חרדים
תיעוד מסע ההלוויה אמש, מרגע יציאת המיטה עד לאסון בו נרמסו אנשים ונהרג האברך מרדכי גרבר ז"ל.
צילום: בחדרי חרדים