למצולמים אין קשר לידיעה
למצולמים אין קשר לידיעהפלאש 90

מנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין, לא מתפנק לרגע. זה היום השלישי שהוא ומשפחתו ישנים באוהל בשמורת אכזיב ומשם יוצאים למסלולים ולנחלים.

לדבריו זאת הדרך הטובה ביותר להימנע מפקקים, "עד אתמול ביקרו באתרים שלנו כ-110 אלף מבקרים לא כולל באתרים הפתוחים. בחניוני הלילה ישנו בכל לילה כ-8,000 איש.

"גם אנחנו ישנו בשני הלילות האחרונים באוהל בשמורת אכזיב, 10 דקות מנחל בצת, אפשר ללכת גם לים או לנחל געתון. מחניוני הלילה אתה מגיע במהירות למסלולים השונים. יש חניונים רבים וכדאי לנצל את זה. אתה יכול לדוגמא לישון בחניון כוכב הירדן ומשם ברגל לנחל תבור, או בחניון יהודיה ומשם רגלית לנחל זויתן".

לדבריו ברוב החניונים יש תנאים מצוינים שמתאימים גם לאוירת החג, "אתה יושב בלילה ליד מדורה ועושה 'על האש'. ברוב החניונים יש גם מזרונים בתשלום סמלי. השירותים נקיים, קופצים לעיר הסמוכה ומצטיידים במצות ובממרחים ויש לך בחלק מהמקומות אפילו מקררים לאחסון".

גולדשטיין ממליץ על מסלולים בנחלים, לדבריו רוב הנחלים מוצלים. "המסלולים בצפון, כמו בנחל בצת, כזיב, עמוד, זויתן, וג'ילבון, אבל גם בדרום יש הרבה צל. בואו מוקדם או מהצהריים ואילך. רק צריך לזכור שכל שמורות הטבע נסגרות בחמש אחר הצהריים וצריכים לצאת בזמן.

"אנחנו סוגרים את השמורות לקראת בין הערביים כדי שגם בעלי החיים יוכלו לצאת ולאכול. בואו רק עם כובע ונעליים טובות", הוא מוסיף.