רוקדים ומתרימים - לזכרו של נפתלי
(צילום: מרדכי יורבצקי)

אלפי החוגגים שעברו אתמול (שני), ב' דחול המועד פסח, ברחבת ממילא בירושלים, נהנו ממראה בלתי שגרתי.

למעלה משמונים נערים ונערות מהישוב נוף איילון היו שם. הבנים רקדו ריקוד פלאש-מוב ברחבה ולאחר מכן הבנות והבנים אספו תרומות מהעוברים והשבים לבניית אתר הנצחה ופינת החמד לזכרו של נפתלי פרנקל הי"ד, שגר עם משפחתו בנוף איילון.

דתיים, חילונים, מסורתיים ואף תיריים צפו בריקוד הפלאש-מוב וניגשו אל דוכני ההתרמה ואל בני הנוער שהסתובבו במתחם ותרמו מכספם בעין יפה לטובת פרויקט ההנצחה שמקדם נוער נוף איילון בשיתוף עם משפחת פרנקל, משפחתו של נפתלי הי"ד.

"עוברים ושבים שצפו בנו רוקדים, בצירוף השלטים והמודעות שחילקנו על פינת הזיכרון לזכרו של נפתלי, הוציאו סכומי כסף בהזדהות ותרמו לנו", אמר אבישי אהרון, מיוזמי הפרויקט.

לדבריו, "מיד כשהודענו על הרעיון, נתרמו מיד בני הנוער ליום ההתנדבות המיוחד הזה, שכל כולו מוקדש להנצחת חברנו נפתלי ה' יקום דמו".

פינת ההנצחה מיועדת להיבנות בישוב נוף איילון. חבריו של נפתלי, כיום תלמידי כיתה י"ב, ושאר נוער היישוב נרתמו לעבוד ולבנות את פינת הזיכרון. האדריכל המסור הכין תכניות בנייה, ומה שנותר כעת הוא גיוס הכסף.

אבישי הוסיף כי בשביל בנייה אתר ההנצחה דרוש סכום גבוה מאוד וחבריו של נפתלי מבקשים להמשיך ולתרום למען העניין המבורך כדי שבעזרת ה' הפינה הזו תוקם ותשמש הנצחה מכובדת לנפתלי הי"ד.

נוער נוף איילון מזמין את עם ישראל כולו להיכנס לעמוד הפייסבוק בשם "בונים יחד זיכרון" בו אפשר להתעדכן, לתרום ולסייע בקידום בניית אתר ההנצחה המיוחד. בפינת הזיכרון שתוקם ביישוב עתידים להיבנות אמפיתאטרון להופעות, פינות ישיבה וספסלים, סככות, אזור לקומזיץ ועוד.