לגור בנצרת עילית - משימה ציונית

הגרעין התורני בנצרת עילית ערך השבוע הפנינג קליטה, לראשונה מאז הוקם.

חבר הגרעין הרב דב הולץ סיפר לערוץ 7 כי הגרעין מונה כיום עשרות משפחות ונמצא בתנופת עשייה. "הגרעין שם פניו אל עבר קליטת משפחות נוספות לצד הרחבת המוסדות הקיימים".

באירוע נכחו מאות אנשים וביניהם עשרות משפחות חדשות מכל רחבי הארץ אשר נענו לקריאה להצטרף למשימת "ייהוד הגליל". בהפנינג נהנו המשפחות ממתנפחים, סדנאות יצירה לבית והפעלות ייחודיות כדוגמת מעגל מתופפים שמח וחגיגי במיוחד. בנוסף התקיימה הצגת ילדים מבית היוצר של ישי זמירי, מנהלו ומייסדו של תיאטרון מבואה - "בוביל חוזר למצרים". 

גם מקומם של ההורים לא נפקד, כאשר ראש ישיבת ההסדר בעיר, הרב דני סגליס העביר שיחה "על זכות ושליחות בנצרת עילית" והסביר את המיוחדות במגורים דווקא בעיר נצרת עילית בעת הזו. לאחריה התקיים רב-שיח בנושא האתגרים העומדים על הפרק בנצרת עילית, בהשתתפות רבנים, ראשי מוסדות וארגונים בעיר.

את האירוע פתחו בדברי ברכה נרגשים רב העיר הרב ישעיהו הרצל וראש העיר אלכס גדלקין שהציג בפני המשפחות האורחות את תכניתה ויעדי הקליטה של בירת המחוז בגליל. מנכ"ל הרשות לפיתוח הגליל, עו"ד שמי כהן, נכח גם הוא ביריד וציין בדבריו כי נצרת עילית היא "הנקודה האסטרטגית הבאה שעלינו להגיע אליה".

בימים אלו, סיפר כהן, הוא מצוי בשיח מול התנועה הציונית להוציא קריאה להבאת משפחות צעירות אל עבר הגליל בכלל ונצרת עילית בפרט ולקבוע בו את מקום מושבם.

האירוע נחתם בסיור משפחות בהדרכת כתב עיתון "בשבע", יואל יעקבי, ועסק בנושא "תצפיות מהתנ"ך ועד ימינו בהרי נצרת עילית".