המימונה הערב באור עקיבא
המימונה הערב באור עקיבאצילום: צילום - קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השתתף הערב (מוצאי שבת) בחגיגות המימונה באור עקיבא.

"אני ראשית רוצה לברך את כולם בחג שמח, תרבחו ותסעדו, ואני רוצה להגיד לכם שמשפחתי ואני, שרה והילדים, נסענו במהלך החג כמו המוני משפחות ישראל וראינו את התנופה הכבירה שרואים בארצנו. בכל מקום שאתה נוסע אתה רואה מנופים, אתה רואה דרכים שנסללות, אתה רואה יישובים מתרחבים, לחלק מהם צריך כנראה לעזור להתרחב יותר מהר. יש תנופה גדולה מאוד במדינת ישראל ואנחנו מחויבים להמשיך אותה על ידי דאגה לשלושה דברים: ראשית, אחדות העם - זה בא לידי ביטוי במימונה, אבק הבחירות כבר שקע, צריך לחזק את האחדות בקרב אזרחי ישראל ועם ישראל - וכך נעשה".

"שנית, רווחת העם - אנחנו מחויבים להמשיך בפיתוח הכלכלי המואץ המרשים של מדינת ישראל, אבל לדאוג שהדבר הזה ילווה גם בהורדת יוקר המחיה ובייחוד מחירי הדירות ולצורך זה צריך להגדיל היצע, להגדיל את ההיצע בהרבה הרבה דרכים - וכך נפעל. הבטחנו לעשות את זה וזאת תהיה המשימה הראשונה של הממשלה שאקים בעזרת השם במהרה בימינו.

והדבר השלישי, שהוא אולי הדבר הראשון, זה לדאוג לביטחון העם. אנחנו עומדים בפני אתגרים גדולים ורבים והגדול שבהם היה ונשאר הניסיון של איראן לפתח יכולות לנשק גרעיני. לצערי, כל הדברים שהתרעתי בפניהם לגבי המסגרת להסכם שהתגבשה בלוזאן, מתאששים לנגד עינינו. המסגרת הזאת נותנת למדינת הטרור המובילה בעולם נתיב בטוח לפצצות גרעין, מה שיאיים על ישראל, על המזרח התיכון ועל העולם כולו.

אנחנו רואים שמשאירים לאיראן יכולות גרעיניות משמעותיות, לא מפרקים אותן, משמרים אותן. אנחנו רואים שגם הפיקוח איננו רציני - איך אפשר לסמוך על המדינה הזאת?! ואין למעשה כרגע מנגנון פיקוח של ממש. אנחנו רואים שמסירים את הסנקציות, לפי דרישתה של איראן מיד וזה בלי שאיראן שינתה את המדיניות התוקפנית שלה בכל האזור, לא רק מול ישראל - מול תימן, מול מיצרי באב אל מנדב, מול המזרח התיכון, מול מערכת הטרור העולמית שלה. אנחנו מדברים כמובן בשמה של ישראל ולמען ביטחון ישראל, אבל אני מאמין באמת ותמים שאנחנו מדברים גם על ביטחון העולם. אסור שמדינת הטרור המסוכנת ביותר בעולם תקבל לידיה את הנשק המסוכן ביותר בעולם. על כן אנחנו מחויבים לנסות למנוע הסכם רע ולהחליפו בהסכם טוב".

אני רוצה לאחל לכם שכל משאלות לבכם יתממשו, שהארץ שלנו תמשיך לשגשג ולפרוח ולגדול, ואני מבטיח לכם שאעשה הכל כדי לדאוג, שוב, לאחדות העם, לרווחת העם ולביטחון ישראל. חג שמח לכולכם, תרבחו ותסעדו!".

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג קיים עם רעייתו מיכל ביקור אצל כמה משפחות - משפחת אסייג בירושלים, משפחת פרס בבית שמש ומשפחת בן סעדון במודיעין. "המימונה היא מסורת נפלאה של מעבר מקודש לחול במהלך האביב", אמר. "השנה הגשמים הפתיעו אבל אין מזג אוויר שיצנן את השמחה הרבה. אני מאחל לכל החוגגים, המארחים והמארחים תרבחו ותסעדו".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד סייר בחגיגות המימונה עם רעייתו ליהיא וחברי הכנסת מיקי לוי וקארין אלהרר. הוא ביקר תחילה בחגיגה המרכזית של סגן ראש העיר ברחובות זוהר בלום.

לאחר מכן אצל משפחת פרנקו בבאר יעקב ולבסוף אצל ראשת המטה ביבנה רונית ארנפרויד. במהלך החגיגות התייחס לפיד לחגיגות המימונה וצאת חג הפסח, "חגיגות המימונה הן מסורת נפלאה ואני מברך את עם ישראל בברכת חג שמח. אנחנו בצאת חג החירות וחלק מהחירות הזאת היא גם לשמוח וליהנות".

מפלגת הבית היהודי בראשות השר נפתלי בנט חוגגת את המימונה בעיר אשקלון, השר אורי אריאל חוגג עם אנשי תקומה בעיר רחובות.

בנט אמר "האחדות במימונה זאת התשובה שלנו לאיראן. בחג הזה קרה לא מעט בחזית הבינלאומית, וראינו שאצל האויבים שלנו מאיראן אין ימין ואין שמאל אין אשכנזים ואין ספרדים. ורק כשנהיה מאוחדים כפי שהמימונה מסמלת. אנחנו ננצח".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, השתתף במימונה בבית משפחת קסלסי במודיעין. "גם בשעה הזו עומדים חיילי צה"ל וזרועות הביטחון על משמרתם כדי שנוכל לחגוג. נשלח להם חיבוק. המימונה מסמלת את אחדות העם אחרי מערכת הבחירות", אמר יעלון.

"אני שמח להיות כאן, בלי פוליטיקה, אבל אחרי מערכת בחירות, שבה לצערנו כמו בכל מערכת בחירות יש חילוקי דעות, יש אמירות כאלה, אמירות אחרות, ואין דבר יותר חשוב מאחדות העם שבאה לידי ביטוי פה, בחג המימונה, כאשר הבתים נפתחים וכל בני ישראל באשר הם, ללא הבדל, כאשר מכבדים אחד את השני, כאשר סובלניים אחד לשני, והחג הזה באמת מסמל יותר מכל את אחדות העם. על זה תודה לכם משפחת קסלסי, על זה שאתם עושים את זה כאן בעיר מודיעין".