רינה מצליח
רינה מצליחצילום: פלאש 90

רינה מצליח, עיתונאית חדשות ערוץ 2, מסרבת להצטרף לשורת הגינויים שנשמעו ביממה האחרונה נגד ההשתלחות של השחקנית ענת וקסמן במצביעי המחנה הלאומי.

"‏מצטערת", צייצה מצליח בחשבון הטוויטר שלה והודתה כי היא ''לא יכולה להצטרף לחגיגות''.

לטענת מצליח, ''הדברים של ענת וקסמן לא מזעזעים, לא חמורים לא גזעניים ולא נעליים. מתקרב היום שלא נוכל להשמיע פה דעה לא ליכודית", הוסיפה העיתונאית הוותיקה.

נזכיר כי בראיון לערוץ 2 השתלחה וקסמן בחריפות במצביעי הימין. "זה האלו שצועקים 'רק ביבי! רק ביבי!' וקללה. 'רק ביבי! תן לי רק ביבי!'. זה נורא פשוט באיזשהו אופן", אמרה.

היא תקפה גם את ראש הממשלה נתניהו, "אני לא אמליך לעצמי כזה מנהיג... זה המלך ש... האשכנזי, העלק נאור, עם המבטא האמריקני עם הנאומים האלו...יושב וכותב נאומים וסרטונים".

בתשובה לשאלה כיצד נתניהו משכנע את אותם אנשים להצביע לו, אמרה וקסמן כי "הוא לא צריך לשכנע אותם. את המשוכנעים לשכנע? הוא רק אומר 'ערבים' והם יוצאים מהחורים. אין עם מי לדבר בכלל".

ביממה האחרונה גינו חברי כנסת מימין ומשמאל את דבריה של השחקנית. ח"כ איתן כבל מהעבודה אמר כי ''הגיע הזמן לבצע את בדק הבית אצלנו, ולא לבחור בפתרון הקל של הטחת עלבונות ואמירות נוראיות על כך שמדובר ב'עם אחר'''.

"גם לי אין את כל התשובות, אבל דבר אחד ברור לי", הדגיש כבל בתגובה לדבריה של וקסמן, ''הן לא מסתתרות בתוך שכבות של ניכור ודחייה. הזיהוי של הפריפריה עם הימין אינו גזירת גורל - הוא גזירה שכופות עלינו דעות כמו אלה ששמענו אתמול, ושעדיף היה שלא היו מושמעות בכלל''.

ח"כ מירי רגב (הליכוד) אמרה כי וקסמן שחצנית ואליטיסטית. "חוץ מאשר לקרוא לנו עכברים, היא כינתה אותנו בכל כינוי אפשרי".

"מעניין איזו גבינה נתנו לה להריח, שגרמה לה לצאת מהמחבוא שלה ולחשוף את הדמות היהירה והגזענית שלה", הוסיפה רגב. "די נמאסתם, תלמדו לקבל את החלטת הרוב. אנחנו הליכודניקים, הליכוד בראשותו של נתניהו, נמשיך לפעול למען עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל".