כבוד פלשתיני. האם מקבלת את אות ההוקרה
כבוד פלשתיני. האם מקבלת את אות ההוקרהצילום: צילום מסך

שוב, גם לרגל יום האישה הבינלאומי, מאדירה הרשות הפלשתינית ומפארת את דמותה של אם לארבעה מחבלים שרצחו ישראלים וכעת מרצים בכלא הישראלי מאסרי עולם על מעשיהם.

על פי דיווח של מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' ערכה הרשות לענייני אסירים באש"ף אירוע לכבוד עובדות הרשתו וכן לכבוד אסירות הכלואות בבתי כלא ישראליים. בין אורחי הכבוד באירוע נכחה אום נאסר אבו חמייד, שתוארה על ידי העיתון הרשמי של הרש"פ במילים: "אמם של ארבעה אסירים שנשפטו למאסרי עולם בבתי הסוהר של הכיבוש".

ב'מבט' מציינים כי העיתון לא ציין כי ארבעת בניה של אבו חמייד הם מחבלים שרצחו ישראלים או השתתפו בתכנון ובביצוע של פיגועי טרור רצחניים, וכי ארבעתם מרצים סך של 18 עונשי מאסר עולם.

עוד מדווחים שם כי במהלך האירוע שיבח חבר המועצה המחוקקת הפלשתינית וראש נציבות האסירים באש"ף, עיסא קראקע, את האישה הפלשתינית על היותה "מייצרת של גברים ושל העתיד". לדבריו "הוקרתה של האישה הפלשתינית ביום חגה נובעת מתוך נאמנות לתפקידה כמייצרת של גברים ושל העתיד, וכאות הוקרה להקרבתה ארוכת [השנים], שאיש אינו יכול להתכחש אליה, באמצעות הולדה, חינוך והכוונה. היא השהידה, האסירה, הפצועה והמגורשת וכן האם, האחות, הרעיה והבת של כל אלו".

במהלך הטקס העניק קראקע לאם המחבלים, אבו חמייד, פרח ומגן הוקרה.

ב'מבט' מציינים כי בניה של אבו חמייד נשפטו והורשעו בשורת המעשים הללו: נאסר אבו חמייד - היה מפקד גדודי השהידים של אל-אקצא (הזרוע הצבאית של פת"ח) ברמאללה, והוא מרצה 7 מאסרי עולם ועוד 50 שנים, על רצח של 7 ישראלים ו-12 ניסיונות רצח. נסר אבו חמייד - היה איש התנזים (ארגון של פת"ח שעסק בטרור) ונשפט ל-5 מאסרי עולם על מעורבותו בשני פיגוע טרור ובסחר בנשק. שריף אבו חמייד - היה חבר בחוליית הטרור של אחד מאחיו שביצעו פיגועים נגד אזרחים וחיילים. הוא נשפט ל-4 מאסרי עולם על הובלה של מחבל מתאבד ליעדו במרץ 2002. מוחמד אבו חמייד - נשפט לשני מאסרי עולם ועוד 30 שנים על מעורבותו בפיגועי טרור.

יצוין כי אין זו הפעם הראשונה בה זוכה אם המחבלים לכבוד פומבי מהנהגת הרשות הפלשתינית. ב'מבט' מזכירים כי כבר בעבר זכתה אבו חמייד לכבוד ולמעשה ניתן למנות לפחות חמש הזדמנויות בהם זכתה להוקרה וכבוד.

אחד המקרים המדוברים אירע בחודש ינואר האחרון, כאשר עיסא קראקע ערך ביקור כבוד בביתה של אבו חמייד. במהלך הביקור הוציא הצהרה לעיתונות בה אמר כי כעת "יש מרחב פעולה גדול להגנה על האסירים ועל זכויות האדם והמחייה שלהם". זאת "לאחר הצטרפות פלשתין ליותר מ-35 אמנות והסכמים בינלאומיים ולבית הדין הפלילי הבינלאומי".

אירוע אחר אודותיו מספרים אנשי 'מבט' אירע ביום האם. היה זה כאשר מושלת מחוז רמאללה לילא ר'נאם, הביעה כבוד והערכה לאום נאסר אבו חמייד ותיארה אותה כ"אחת הדוגמאות החיות לאישה ולאם הפלשתינית, התורמת בכל התחומים". בעיתון הרש"פ אל-חיאת אל-ג'דידה תוארו מעלותיה של אם המחבלים ונכתב כי "היא מסרה למען המולדת שהיד אחד מבניה, כל בני משפחתה נעצרו, וארבעה מקרבם [מבניה] עדיין נמצאים במחנות המעצר של הכיבוש ומרצים עונשים כבדים יותר ממאסר עולם".

אירוע נוסף שגם אודותיו מספרים ראשי 'מבט' וגם בו ניתן כבוד רב לאם המחבלים היה בשנת 2011 כאשר הרש"פ בחרה באבו חמייד כמי שתזכה לכבוד של פתיחת הקמפיין הפלשתיני באו"ם להכרה ברשות הפלשתינית כמדינה. באירוע שסוקר בצורה נרחבת, בחרה הרש"פ באבו חמייד להוביל תהלוכה למשרדי האו"ם ברמאללה, ולהגיש מכתב המיועד למזכ"ל האו"ם באן קי מון, מוסיפים ב'מבט'.