פאקו אייסטרן, מאמן מכבי ת"א (מימין)
פאקו אייסטרן, מאמן מכבי ת"א (מימין)צילום: פלאש 90

בדרך לאליפות עוצרים לנוח בקריית שמונה, כך כנראה חשבו שחקני מכבי ת"א העייפים כשסיימו 90 דקות של משחק משמים וחלש מול עירוני קריית שמונה המקומית הערב (שני), במסגרת משחק הפלייאוף העליון בליגת העל שבכדורגל.

שתי הקבוצות יחד הגיעו למספר מועט מאוד של הזדמנויות, אך חולשה של עדן בן בסט חלוץ הצהובים שהגיע בקול תרועה רמה מאירופה ומתחרט על כך, ופיספוס גדול של רועי קהת קשרה של הצפוניים השאירו את התוצאה בסיום כמו זו שבהתחלה, 0:0. האמת? ציפינו ליותר. 

יותר שערים, יותר מצבי הבקעה, יותר לחימה, יותר רצון לנצח את המשחק. ומהן הסיבות? כנראה שהשחקנים בצהוב ראו אמש את הפועל באר שבע הסגנית הנוכחית מסיימת משחק בתיקו, הבינו שאף אחת לא מאיימת עליהם ופשוט הרשו לעצמם להוריד את הרגל מהגז. רחמים על אוהדי הכדורגל הרבים שעשו את הדרך הארוכה מהמרכז לצפון? אלה שהטריחו את עצמם ביום שני בערב לעזוב הכל לכמה שעות ולהגיע יכולים להתבייש בשחקנים שלהם, אבל כך נראית קבוצה שבעה ובעיקר כזו שאין לה על מה להילחם.

למעלה משנתיים לא ניצחה מכבי תל אביב בקריית שמונה, ליתר הדיוק - ב-11 המפגשים האחרונים בין השתיים, מכבי ניצחה רק פעמיים, שלוש תוצאות תיקו ושש הפסדים. זהו המשחק הרביעי ברציפות בחוץ בו מכבי ת"א לא מנצחת, ולמרות כל זאת היא זו שתזכה באליפות הליגה הישראלית שבכדורגל, מה זה אומר על הליגה?

באין יריבים וכשהאליפות השלישית כבר בכיס מכבי תל אביב בכדורגל נראית כמו אחת שממחזור למחזור יותר ויותר דומה למקבילתה מענף הכדורסל, כזו ששולטת על הענף ללא אף תחרות. 

כעת מה שנשאר לצהובים הוא להתכונן לעונה הבאה ולאתגר הגדול - ליגת האלופות. בהנהלת הצהובים רואים את השובע של השחקנים הרבים, קוראים את כך ששחקנים רבים מיצו את עצמם בליגת העל הישראלית ושואפים לצאת לאירופה כמו הקפטן הישראלי שרן ייני שעשה זאת ביום שישי האחרון כשסיכם בהולנד, ויודעים - הם חייבים להתחיל לבנות את העונה הבאה.

כרגע בורסת השמות עדיין לא התחילה, כשנראה שבשל כך שהמועדון מתנהל על ידי אנשים אירופאיים זרים ולא ישראלים, בורסת שמות המועמדים לקבוצה לא תהיה חסרת פורפורציות אך בהחלט נראה שבגזרת הישראלים יהיו שינויים מעניינים כשמכבי שמה עין על מספר שחקנים ישראלים המשחקים ביבשת וצפויים לחזור בחזרה לארץ בעונה הבאה.

בינתיים האוהדים מפנטזים. האם זה ייגמר מוקדם? בקרוב התשובות.