כביש 443
כביש 443פלאש 90

בימים האחרונים "גילתה" יהודית טיאר, מוותיקי דוברי ההתיישבות ביהודה ושומרון, כי הישוב בו היא מתגוררת, בית חורון, הוא למעשה ישוב בלתי חוקי, כך לפחות על פי גרסת ה-CNN.

היה זה באחד מימי חול המועד פסח. יהודית קיבלה שיחת טלפון ממכר וותיק שפתח את דבריו בברכת "מזל טוב על הקמתו של ישוב חדש...", ברכה אותה אמר בחיוך גדול. יהודית הבקיאה כמעט בכל מה שזז ביהודה ושומרון לא הבינה על מה הוא מדבר. פליאתה גברה כשהבינה שהישוב החדש וה"בלתי חוקי" שעליו מדבר המכר הוא הישוב בו היא מתגוררת, בית חורון.

"שאלתי אותו על מה הוא מדבר והוא סיפר לי על דיווח שהוא ראה ממש לפני זמן קצר ב-CNN על ישוב חדש שמוקם בפאתי רמאללה ומפריע לשלושה כפרים פלשתינאים, והישוב הזה הוא בית חורון", מספרת יהודית שלא המתינה רגע מיותר ויצרה קשר מיידי עם האחראי על משרדי ה-CNN בירושלים כדי להבהיר לו מה היא חושבת על רמת האמינות והדיווח של התחנה שלו.

"תגיד לי, אין לכם גבול לשקרים שלכם", הטיחה באחראי תוך שהיא מתעלמת מהניסיון שלו לייצר נימה ידידותית בנוסח 'מה שלומך, יהודית? כל כך טוב לשמוע אותך. הרבה זמן לא דיברנו', אך כשהבין שלא זו הנימה המתאימה תהה במה מדובר.

יהודית, לדבריה בעלת ניסיון רב ועגום עם אופי הסיקור ב-CNN, המשיכה בשלה: "עשיתם כתבה על בית חורון. תגיד לי, אתם לא מאמתים את הנתונים לפני שאתם משדרים? בית חורון הוא ישוב חדש שמוקם עכשיו? זה הרי ישוב שקם בשנות השבעים'. אני עצמי מתגוררת בו מזה 32 שנים".

האחראי שמעבר לקו לא ניסה להתכחש לשידור הכתבה או הנתונים שנאמרו בה אלא בחר להתמקד בתאריכים. אולי היא טועה והישוב הוקם מעט מאוחר יותר? אולי ב-88'? ניסה להצטדק. עבור יהודית טיאר מדובר בסך הכול בעוד הוכחה לרמת האמינות והמגמתיות של אחד מכלי התקשורת המשפיעים בעולם.