מעצר מנהלי. כלא עופר
מעצר מנהלי. כלא עופרצילום: פלאש 90

עו"ד נפתלי נורצברגר איננו מרוצה מפסק הדין של בג"ץ אשר דחה את הבקשה של המחבלים הכלואים בישראל ללמוד באוניברסיטה הפתוחה.

ורצברגר, ששימש כמשיב בעתירה מטעם הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, סבור שלמרות הפסיקה עדיין לא נאמרה המילה האחרונה, כלשונו.

לדבריו, "למרות השורה התחתונה, דעת המיעוט של שלושה שופטים ובתוכם הנשיאה, שסברו שלעתיד לבוא יהיה צריך לבחון שוב את המדיניות של שרות בתי הסוהר בדבר לימודים, יגרמו לכך שאנחנו צפויים לעתירות חוזרות ונשנות של אסירים בטחונים פלשתינאים שירצו לחזור וללמוד באוניברסיטה הפתוחה".

ורצברגר סבור, כי מדינת ישראל חייבת לשגר מסר למחבלים שהם לא נמצאים בכפר נופש, "אותם מחבלים רוצים להפוך את בית הכלא למחנה נופש לימודי. זה לא הגיוני ולא עומד בשום סטנדרטיים ענישתיים, העונש צריך להיות כואב ומרתיע. צריך לזכור שאותם אסירים עומדים מאחוריהם ארגוני טרור שיורים על ישראל ופוגעים בה. לצערנו כשם שאנחנו הצטרפנו כמשיבים בעתירה, גם האוניברסיטה הפתוחה הצטרפה לתמוך בדרישה ללימודים של אותם אסירים, שאת שכר הלימוד מממנים ארגוני הטרור".

עו"ד ורצברגר מזכיר את סמיר קונטר שניצל את הלימודים לשדרוג מעמדו לאחר השחרור, "אותו רוצח מנהריה, סמיר קונטר, עתר עשרות פעמים לבית המשפט העליון כדי שיוכל ללמוד באוניברסיטה הפתוחה, הוא הוצג בבית המשפט כמופת למי שהלימודים שיקמו אותו. לאחר שהוא שוחרר באחת העסקאות, יום אחרי השחרור הוא התייצב לצידו של השייח' נסראללה ומאז ועד היום הוא אחד הבכירים בחיזבאללה, הוא עשה צחוק ממדינת ישראל וממערכת המשפט".