רבה של רמת גן, הרב יעקב אריאל, התייחס בפינתו השבועית בערוץ 7, לקשר שבין פרשת השבוע בה מדובר על נושא טומאה וטהרה, לבין יום השואה.

"הפרשות עוסקות בנושאים עמוקים, נושאים שאיננו מבינים בשכלנו הישר - מה כל עניין וטומאה וטהרה, אך בכל זאת אנחנו קולטים משהו. אמרו הראשונים שכל הטומאות תלויות במוות - המת הוא אבי אבות הטומאה, נבלות זה מוות, נגעים הם חלקים בעור שמתו ורק טומאה אחת לא הוסברה במהלך זה - טומאת היולדת, הרי היא מביאה חיים לעולם?".

הרב אריאל הסביר כי גם חיים קשורים למוות, "עצם העובדה שצריך לקיים את העולם על ידי לידות של ילדים חדשים מצביעה על כך שבלי הדור הבא לא יהיה עולם. בלי תמיכה של הדור הקודם אי אפשר לשרוד.

כל מה שהדור הצעיר עושה ומגלה - הכל על סמך נסיון מצטבר של הדור הקודם. זה חלק מהטומאה, שהדור הצעיר רוצה עצמאות משלו אבל הוא לפעמים בועט בדור הישן. אותה אם ששמחה שיש לה תינוק צריכה לדעת שהוא עלול לבעוט".

בהקשר לכך ציין הרב אריאל כי יום השואה מזכיר לנו גם את הקמת המדינה, "העובדה ההסטורית היא שהגלות הסתיימה בצורה נוראה ואיומה, אך תוך פחות משלוש שנים נולד עם ישראל חדש הממשיך את הדורות הקודמים.

בלי כל אותם דורות שכספו, חלמו, שאפו ופיתחו את אותם דברים מיוחדים, את הכוחות הרוחניים שלו, בלי זה הדור הצעיר לא היה יכול לבנות את המדינה".

הוא הדגיש כי יש לדעת את השילוב בין הצורך לשמוח על לידה חדשה לבין הצער על החורבן האיום. "אנחנו לא יוצרים דבר חדש המנותק לגמרי מקודמו אלא בונים עליהם נדבך חדש".

לסיום התייחס הרב אריאל לקריאות לפיהן יש לבטל את יום השואה, "אלו דברים מעוותים. אי אפשר ליצור לידה חדשה בלי לזכור את מה שהיה - אחרת זה לא יצירה חדשה אלא יש מאין וזה 'נפל'".