שלום שרקי ז"ל
שלום שרקי ז"לצילום: אלעד ויטמן

בישיבות ההסדר בצפת ובירוחם אבלים הבוקר (חמישי) על שלום יוחאי שרקי הי"ד.

שלום למד בישיבת ההסדר בירוחם ושירת כלוחם בספינות הדבורים בחיל הים. אחרי שירותו הפעיל למד שלוש שנים בישיבת ההסדר בצפת.

הרב איל יעקובוביץ', ראש ישיבת ההסדר בצפת, ספד לו הבוקר. "שלום היה מאז ומעולם ילד קדוש. בחור לא סטנדרטי. היתה בו תמימות ונשמתיות נדירים שבאו לידי ביטוי בעומק של מחשבה ומקוריות בלתי רגילה. היה לו קסם אישי מיוחד".

לדבריו, "כששמעתי הבוקר את ההודעה הרגשתי כאילו קטפו פרח מוגן. כאילו איילה תמימה על צוקי הסלע הוכשה בידי נחש. זה הבחור שהכי מזכיר את הדמות של הנסיך הקטן מכל האנשים שאני מכיר בעולם. לא רק במראהו השובב עם תלתליו הבלונדיניים, אלא גם בחן ובחסד. בעדינות ובנועם ובמקוריות המחשבתית".

"ההלם גדול וקשה לדמיין גחלילית שכזאת שמישהו הצליח לפגוע בה. הישיבה שלנו דוממה היום. אף אחד פה לא מסוגל לדבר", הוסיף. "כשהיה מגיע לישיבה אחרי שסיים את לימודיו, היה מגיע לשבתות מידי פעם, כל החבורה היתה נצבעת בצבע הזהוב והשובב של תלתליו של שלום. השם יקום דמו".

עוד סיפר הרב איל כי מותו דווקא היום סימבולי לא רק מצד העובדה שמדובר ביום השואה. "באופן מדהים ובלתי נתפס בזמן ששלום למד כאן, היה לו חדר בפנימיה שיש לו שותף אחד בלבד וזה היה די נדיר. יש לנו שני חדרים כאלו בלבד. החבר הזה, יהודה, שהיה חבר נפש שלו, ולמד איתו גם בעבר, מכניס הבוקר את בנו בבריתו של אברהם אבינו. יהודה התקשר אלי הבוקר ואמר לי שהוא לא יודע איך יקיים ברית במצב נפשי כזה. ואיך אפשר בלי שלום?? ושהוא רוצה שהברית של בנו תהיה שמחה. שתקנו יחד דקה ארוכה ואז אמרתי לו 'ויהי ביום השמיני'. באותו היום עלו באש השמיימה נדב ואביהוא וגם נחנך המשכן לו כולם חיכו. ואנחנו ב'וידום אהרון'. יש קשר בין היום השמיני לברית הדמים. אותה ברית מכניסה את בנו של יהודה לעם היהודי היא אותה ברית – של הליכה אחרי ה' יתברך במקומות קשים, כמו גם היום הזה- יום השואה, עומק הברית הזאת היא האמון שאנחנו יחד עם הקב"ה בכל מצב. הברית מתעצמת במקום בו אין הבנה. יש רק אמונה ואמון".

"זאת תהיה ברית נדירה בישיבה. בשעה 11 תתקיים פה בישיבה התוועדות מרגשת שתנסה לעזור לכולנו להתגבר יחד על האובדן ולעשות את הסוויצ' לשמחת הברית שתתקיים אצלנו בישיבה", הסביר הרב יעקובוביץ'.

מולי יסלזון, מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר, אמר כי לב כולנו עם הרב שרקי ומשפחתו, "בזכויות הרבות של המשפחה להפצת תורה ואהבת ישראל תנוחמו ולא תוסיפו לדאבה עוד".

בישיבת ירוחם בה למד שלום לפני הצבא סיפרו כי "החיוך של שלום תמיד השרה על בית המדרש ועל הסובבים אותו רוגע ושלווה. התייחס באהבה רבה לסובבים אותו, כל פגישה איתו התחילה בחיבוק עם טפיחה על השכם, ולא משנה מתי היתה הפגישה או השיחה הקודמת איתו.

המבט שלו קיפל בתוכו עולם שלם של ערכים עם חתירה מתמדת לבירור האמת אותה הוא מחפש, ואידיאולוגיה מוצקה של אהבת ה', עמו, ארצו ותורתו. אוהב הארץ, אוהב לטייל הרבה. חיוך תמידי על פניו".