בית כלא גלבוע למחבלים
בית כלא גלבוע למחבליםצילום: פלאש 90

הפרלמנט הפלסטיני קיים אתמול (רביעי) בעזה ישיבה מיוחדת שעסקה במצבם של "האסירים הפלסטינים", הווה אומר לטרוריסטים המרצים עונשי מאסר בישראל בגין עבירות ביטחוניות או חשודים בטרור הממתינים למשפטם.

חבר הפרלמנט מטעם חמאס, מוחמד פרג' אל-רול, קרא לרשויות הפלסטיניות לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג כדי להגיש תביעה על "הפשעים" שמבצעת ישראל נגד האסירים הפלסטינים, להציב את סוגית האסירים בראש סדר העדיפויות ולהפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל.

רול דרש מההנהגה הפלסטינית להעמיד לדין פלסטינים המשתפים פעולה עם ה"כיבוש הישראלי" ולכפות על ישראל לשחרר את כל האסירים באופן מיידי.

חבר הפרלמנט, איסמאעיל אל-אשקר, הנמנה על הנהגת חמאס, צידד בפעולה דיפלומטית שתכליתה לעדכן את הפרלמנטים בעולם ב"פשעי ישראל" ולהביא להגדרתם כ"טרור אמיתי המנוגד לחוק הבינלאומי". אשקר קרא לארגונים הפלסטיניים לחטוף חיילים ישראלים כדי שישמשו קלפי מיקוח לשחרור האסירים.

חבר הפרלמנט, יוניס אל-אסטל, שזכה בעבר לכינוי המופתי של חמאס, המליץ לבנות מאגר מידע הכולל את שמות הסוהרים והקצינים בשירות בתי הסוהר"המבצעים פשעים" כדי לפרסמם ברשתות החברתיות כצעד מכין לקראת הגשת תביעה נגדם בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. גם אל-אסטל בדומה לחבריו בפרלמנט הפלסטיני קרא לחטוף חיילים ישראלים.