סיפור גאולה
סיפור גאולהצילום: בית המלמדים

סדרת הקומיקס המצליחה של עדי דוד יוצאת בהוצאת "בית המלמדים" כבר מספר שנים.

הכרנו את הילד ציון כשהכיר את ר' אריה לוין בספר "אריה ברחובות ירושלים", ומאז כל ספר בסדרה עוסק בדמות תורנית משמעותית מהדורות האחרונים, אותה פוגש הילד ציון ומשפחתו.

הסיפור מסופר במספר רבדים - ההווה בו מבקש ציון לשמוע על הדמות, והעבר בו חיה הדמות ועליה הוא שומע סיפורים, שקמים לתחיה מול עיניו.

בספר הנוכחי יושב ציון מול שולחן הסדר ונאנח על הצרות, וכאן מאותגרת המאיירת המוכשרת שצריכה לעבור בין תקופות שונות: צרות היסטוריות כמו חורבן הבית ואינקויזיציה ועד רדיפת עמנו בדורות האחרונים בצורת השואה ורוסיה הקומוניסטית.

בספרים קודמים היו החלקים המספרים על העבר בשחור לבן, וההווה בצבעוני וכך יכלו הילדים להבין את המעבר, אך כאן אותגרה המאיירת המוכשרת בעוד אתגר: חייו של הרב ישראלי נעים בין רוסיה הקומוניסטית ורדיפות היהודים, לבין ראשית הציונות, ההתיישבות הדתית בכפר הרא''ה והמדינה בראשית דרכה. וזה רק בחלק של העבר... גם בהווה בין המסובים לסדר בביתו של ציון ישנם אנשים מגוונים שכל אחד תורם מהיכרותו עם הרב ישראלי ועם תורתו.

בכך הספר הזה מחדש - תורתו של הרב ישראלי, שכל כך רלוונטית לימים אלו של חודש אייר - ימי עצמאות וגאולה, מובאת בספר בשפה קלה וברורה, באופן שגם ילדים צעירים יחסית (כיתות גבוהות של בית הספר היסודי) יוכלו לספוג ממנה ולהבין את הרוח שפיעמה ברב שאול ישראלי, דמות השנה של החמ''ד, שהילדים שומעים רבות אודותיה.