חסידי חב"ד בהדלקת נרות חנוכה בקניון ממילא ביר
חסידי חב"ד בהדלקת נרות חנוכה בקניון ממילא בירצילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (ראשון) עונש של 10 שנות מאסר בפועל על המחבל אחמד רישק ו-8 שנות מאסר בפועל על המחבל איסמאעיל אבו מפלפל, ערבים תושבי מזרח ירושלים, שתכננו פיגוע טרור במתחם ''ממילא'' בירושלים.

גזר הדין בעניינם של השניים ניתן לאחר שלפני שלושה חודשים הורשעו השניים בעבירות של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמתו ובסיוע לניסיון לייצור נשק, לאחר שפעלו להטמנת מטען חבלה בקניון ממילא במטרה לפגוע בגברים, נשים וטף.

מהכרעת הדין עלה, כי החוליה, שהייתה בשלבים מתקדמים להוצאת הפיגוע לפועל, התכוונה להשתמש בפועלי תחזוקה ערבים תושבי מזרח ירושלים בעלי תעודת זהות כחולה שעבדו בקניון, והיו אמורים להטמין מטען תופת שיוצר במעבדת חבלה ברמאללה וזאת תוך ניצול העובדה שלא אמורים היו לעבור בדיקה ביטחונית.

השופטים ציינו בסיום גזר הדין, כי "הנאשמים היו מעורבים, כל אחד על פי חלקו, בתכנון ובסיוע להוציא אל הפועל פיגוע תופת, אשר נועד לזרוע הרס וחורבן בתוככי מדינת ישראל בכלל, ובלב ליבה של העיר ירושלים בפרט. האופי החבלני והעוין של המעשים מצביע כי הנאשמים חפצו לפגוע בביטחונה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה. העובדה כי הנאשמים הינם אזרחי ישראל מוסיפה נופך של חומרה למעשים".

"הנאשמים פעלו בידיעה כי כאזרחים ישראלים תנועתם חופשית, וניצלו חופש תנועה זה. יוזכר, כי הנאשמים עבדו באותה עת במרכז הקניות 'ממילא', והיה בכך כדי ליצור גישה נוחה והסוואה לכיוון היעד. בכך נודעת חומרה יתרה למעשיהם, כפועלים נגד מדינתם, בהיותם תושבי ואזרחי המדינה", הוסיפו.