אין אלוקים? נתניהו ודרעי
אין אלוקים? נתניהו ודרעיצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הרב אמנון בזק, מרבני ישיבת 'הר עציון', יוצא הבוקר (שני) במתקפה חריפה על ראש הממשלה נתניהו, בעקבות הדיווחים לפיהם בכוונת נתניהו למסור למפלגת ש"ס את תיק הדתות בממשלה הבאה.

בדף הפייסבוק שלו כתב הרב בזק, כי "כשראש הממשלה מתכוון לתת לש"ס שליטה מלאה במשרד הדתות הוא מוכיח שאין לו אלוקים".

לטענת הרב בזק, "שום דבר בהשקפת עולמו הציונית של ראש הממשלה ביחס למדינה ולחברה בישראל אינו עולה בקנה אחד עם השקפת עולמה החרדית של ש"ס, אבל למרות זאת הוא מוכן בשל שיקולים פוליטיים להעניק למפלגה זו שליטה על בחירת הרבנים והדיינים במדינה, תוך שהוא מודע היטב לכך שש"ס פעלה בנושאים אלו מתוך אינטרסים מגזריים וניהול שנע בין לא-תקין לבין מושחת".

"נתניהו גם תמך ועודד שינויים חשובים שהתחילו להיעשות בשירותי הדת במדינה בכנסת הקודמת", הוסיף הרב בזק, "אך מסתבר שאין לו בעיה להחזיר כעת את הגלגל אחורה ולבטל הכול".

הרב בזק התייחס גם למערכת היחסים בין נתניהו למפלגת הבית היהודי, "רק מי שאין לו ערכי מוסר יכול להתעלם מהכרת הטוב שביטא כביכול כלפי הציבור הדתי-לאומי שהעניק לו את הניצחון בבחירות, ולירוק בפרצופו של ציבור זה ובעיקר בהשקפתו הציונית-דתית בצורה כל כך בוטה".

"כל עוד אפשר לתקן, יש לקוות שראש הממשלה יתעשת וימצא את הדרך הראויה כיצד לעמוד באתגר החשוב של שילוב תורת ישראל במדינת ישראל", חתם הרב בזק.